کد خبر: ۵۸۶۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
وزیر خارجه هند:
وزیر خارجه هند تاکید کرد، ایران هنوز منبع مهمی برای تامین نفت مورد نیاز هند خواهد بود و دهلی نو به هیچ وجه تسلیم فشارهای آمریکا برای کاهش واردات نفت از ایران نخواهد شد.

فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیا تایمز، اس ام کریشنا تصریح کرد ، هند برای تامین تقاضای داخلی نفت خود به ایران نیاز دارد .

دولت هند روز پنجشنبه گذشته نیز تاکید کرد تحریمهای یک جانبه غرب بر ضد ایران موجب نخواهد شد تا دهلی نو همکاری های تجاری و قانونی خود با ایران را متوقف کند .

بر اساس این گزارش ، وزیر خارجه هند افزود: دهلی نو به هیچ وجه تسلیم فشارهای آمریکا برای کاهش واردات نفت از ایران نخواهد شد چرا که ایران کشور مهمی برای تامین نیازهای انرژی هند است .

بر این اساس ، کریشنا افزود ، هند هیچ تعهدی برای عمل به تحریمهای یک جانبه آمریکا بر ضد ایران نداده است و دهلی نو قصد ندارد همکاری های تجاری و قانونی خود با تهران را متوقف کند .

آمریکا و اروپا قصد دارند از ابتدای جولای تحریمهای نفتی بیشتری را بر ضد ایران اعمال کنند .

وزیر خارجه هند گفت دهلی نو به دقت تحولات مربوط به تحریمهای بین المللی یا یک جانبه بر ضد ایران را پیگیری می کند .

وی در ادامه گفت ایران راه ورود هند به آسیای مرکزی است و گسترش همکاری های ایران و هند تاثیر زیادی بر ثبات آسیای مرکزی و خلیج فارس خواهد داشت .

حجم مبادلات تجاری ایران و هند هم اکنون 16 میلیارد دلار است . هند حدود 10 تا 11 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها