کد خبر: ۵۹۰۲۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۰     ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
از سوی مجلس خبرگان اعلام شد:
مجلس خبرگان رهبری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی پنجشنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجداعظم قم برگزار می‌شود.

فارس؛ در اطلاعیه‌ مجلس خبرگان رهبری، آمده است: خاطره جانسوز رحلت عالم جلیل‌اقدر و فقیه وارسته مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی اکبر مشکینی (ره)، اندوه گرانی است که گستره دل‌ها را فرا گرفته و روان عاشقان را داغدار ساخته است.

آن مفسر برجسته قرآن و معلم بزرگ اخلاق، در طی سال‌های عمر خود کوشید تا با حسن رفتار و شیوایی گفتار، دل‌های توده‌های مردم را عاشق اسلام عزیز سازد و اخلاق انبیاء و اولیای الهی را در جامعه گسترش دهد. محفل درس اخلاق او آکنده از معنویت و عشق و ارادت به حضرت صاحب‌الزمان (عج) بود و با خطبه‌های دلنشین نماز جمعه، همه را به تقوای الهی و پرهیزگاری دعوت می‌نمود، همچنین آن مجاهد بزرگ از نخستین یاران امام عزیز در نهضت بزرگ اسلامی به شمار می‌آید و تاآخرین لحظات عمر خود نیز همواره مدافع انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن - بویژه اصل مترقی ولایت فقیه – بود؛ آن ایامی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر می‌شد، رزمندگان اسلام را از کوثر کلمات خویش سیراب می‌ساخت و به بذل جان در راه خدا تشویق می‌نمود و آنگاه که بر کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری تکیه می‌زد، تواضع و فروتنی را به یاد همگان می‌آورد.

آری آن فقیه وارسته و آن معلم بزرگ اخلاق، سرمشق خوبی برای طلاب و روحانیان و دیگر اقشار ملت شریف ایران بود.

در پنجمین سالگرد رحلت ایشان با حضور مراجع عظام تقلید، علما و طلاب و عموم مردم شریف جهت تعظیم شعائر اسلامی گرد هم می‌آییم و یاد و خاطره آن عارف الهی را گرامی می‌داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها