کد خبر: ۵۹۰۷۶
زمان انتشار: ۰۱:۰۱     ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
افراد مختلفی در سرتاسر دنیا دست به ساخت خانه های درختی زده اند که در عین حفظ زیبایی ظاهری، با محیط زیست هم سازگار هستند.
مشرق، افراد مختلفی در سرتاسر دنیا اقدام به ساخت خانه های درختی کرده اند که در عین حفظ زیبایی ظاهری، با محیط زیست هم سازگار هستند. احتمالا شما هم در کودکی در رویاهای خود غرق می شدید که در بین پرندگان و شاخه های پر برگ درختان در خانه درختی کوچک و زیبایی زندگی کنید.

در ادامه خانه های درختی سازگار با محیط زیست و داستان ساخته شدن آنها را می خوانید:

خانه بازیافتی

"داستین فیدر" تصور متفاوت و جالبی برای ساختار یک خانه درختی در مقایسه با نوع چوبی و معمولی آن در نواحی برون شهری داشت. او در پی آن بود تا ساختاری را طرح کند که با محیط زیست سازگار باشد و بدون آسیب رساندن به درختان، بتواند به راحتی در میان آنها قرار بگیرد.


این خانه درختی به طور کامل از مواد بازیافتی ساخته شده و به جای اینکه روی درختان قرار بگیرد، از طریق کابل هایی میان درختان معلق است، در نتیجه میزان آسیب رسانی اش به طبیعت کاهش می یابد.

چایخانه مرتفع


چایخانه کوچک "ترونوبو فوجی موری" با نام "تاکاسوگی- آن" به معنی "چایخانه خیلی مرتفع" ، در ژاپن و در بالای یک درخت شاه بلوط قرار دارد. تنها راه ورود به این خانه نردبانی است که از زیر وارد آن می شود. مهمانان باید قبل از ورود به خانه کفش هایشان را دربیاورند تا بتوانند درون خانه را ببینند. شهرت "فوجی موری" در شغل معماری به دلیل طرح ها و نقشه های خلاقانه و عجیبش است.

خانه درختی گوی معلق


این گوی معلق با مفهوم "یکپارچگی در ذهن" در کانادا ساخته شده است. به همین دلیل سقف، کف، و دیوارها بر خلاف ساختار یک خانه معمولی دارای یک فضای ممتد هستند. معماران برای ساخت این خانه درختی از شیوه " تقلید هنر از طبیعت" بهره برده اند. این سازه طوری طراحی شده که بدون آسیب رساندن به طبیعت در وسط جنگل و بین درختان قرار می گیرد.

درختان پایه های خانه درختی معلق را تشکیل می دهند و به گفته طراحان، این ساختار، نشان دهنده رابطه بشر با طبیعت است. بدنه این خانه درختی منحصر به فرد مقاومت بالایی در برابر تغییرات دارد و ریسمان هایی که آن را در هوا معلق نگه داشته اند، حالت ارتجاعی دارند باعث راحتی حرکت خانه و درختان می گردند.

خانه درختی چهارتایی


" لوکاس کاوس" در زمان طراحی این خانه درختی به این فکر می کرد که تا جایی که امکان دارد از میزان آسیب به درختان و طبیعت بکاهد. این مسئله باعث شد او این ساختار شبکه ای را به گونه‌ای طراحی کند که به واسطه کابل هایی فولادی 20 فوت از کف جنگل فاصله داشته باشد. این خانه درختی دو طبقه که در کنار "دریاچه موسکوکا" در" ایالت اونتاریو" کانادا، قرار دارد تنها با ایجاد یک سوراخ در تنه 4 درخت، محکم به آنها متصل شده است. بازدید کنندگان برای دیدن آن باید از راه پله نردبانی معلقی عبور کنند.

خانه درختی نسکافه


"تاکاشی کوبایاشی"، یکی از معماران شناخته شده در ساخت خانه های درختی است و این خانه درختی منحصر به فرد را برای تبلیغ نسکافه در یک آگهی تلویزیونی در ژاپن ساخته است. او با الهام از خانه پرندگان این خانه را در ارتفاع 3/5 متری از زمین ساخته که برای ورود به آن باید از یک راه پله مارپیچ گذشت. این خانه درختی در مزرعه ای در "کامیشی هورو" ژاپن واقع است و نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

خانه درختی پارک جنگلی اینچنتد


این خانه درختی که در "پارک جنگلی اینچنتد" در کانادا ساخته شده شکل و شمایلی شبیه به آنچه در کتاب های کودکان دیده ایم دارد. این ساختار که یکی از مرتفع ترین خانه های درختی به شمار می رود بر روی تنه چندین درخت ساخته شده و یک راه پله مارپیچ طولانی دارد که بخش های مختلف ساختار را به هم متصل می کند.

خانه درختی فانوسی


شهرت "رادریک رومرو" به دلیل طرح های جالب خانه های درختی است. انگیزه او برای ساخت این خانه درختی، داشتن یک زندگی آرام و به دور از خشونت ها و دغدغه های دنیای امروز بود. خانه درختی زیبای او در میان سه درخت اوکالیپتوس در کالیفرنیا قرار دارد و 99 درصد آن از الوارهای مستعمل و شیشه هایی که از دکور یک فیلم سینمایی باقی مانده بود، ساخته شده است.

خانه درختی ساحل سنگی


"کوبایاشی تاکاشی" این خانه درختی زیبا را در سال 2005 با هدف برقراری ارتباط با موجودات فضایی ساخت. این ساختار مرتفع که بر روی مرتفع ترین درختان در "جزیره اوکیناوا" در جنوبی ترین نقطه کشور ژاپن قرار دارد از ورق های آکریلیک با نام تجاری "پلکسی گلاس" ساخته شده که مقاومتی حدود 5 برابر شیشه دارند و تبدیل به یکی از جاذبه های روستایی ساحل سنگی در ژاپن شده است.

خانه درختی "استیم پانک"


خانه درختی "استیم پانک" در سال 2007 ساخته شد. "سین اورلاندو" و بیش از 60 هنرمند از سانفرانسیسکو نهایت تلاش خود را برای ساخت این خانه درختی به کار گرفتند تا شاید بتوانند به این طریق رابطه بین انسان ها و طبیعتِ در حال تغییر را بهبود بخشند. این ساختار 12 متری از فولاد، چوب های بازیافتی و اجزای چرخ های ساعت ساخته شده است.

"استیم پانک" ترکیبی از تکنولوژی مدرن، دنیای عصر ویکتوریا، ماشین های بخار و چرخ دنده و فنر است. این عنوان حدود بیست سال پیش در کتاب ها و داستان ها مطرح شد و بعد از همه‌گیر شدن اینترنت، به عرصه‌ای برای هنرنمایی هنرمندان خلاق در این زمینه تبدیل شد. هنرمندان این رشته تلاش می کنند مفهوم‌ اروپای قرن ۱۹ را با ماشین‌های بخار و چرخ دنده هايش، به تکنولوژی های امروزی گره بزنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها