کد خبر: ۶۰۰۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۸ مهر ۱۳۸۹
"فواد ابراهیم " پژوهشگر و نویسنده سیاسی عربستانی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه العالم از لندن با اشاره به بازگشت مرد مرموز شماره یک دستگاه امنیتی و جاسوسی آل‌سعود به عربستان اظهار داشت: شاهزاده بندر بن سلطان برای آمریکایی‌ها شخصیتی طلایی به شمار می‌رود زیرا طی 3 دهه اخیر مهم‌ترین نقش‌ها را در خاورمیانه و جهان در راستای منافع واشنگتن ایفا کرده است.

پایگاه اینترنتی "ایلاف " اخیرا از بازگشت بندر بن سلطان به ریاض با ادعای سپری کردن دوران نقاهت در لندن خبر داد؛ در حالی که گفته می شود وی مورد خشم و غضب آل سعود قرار گرفته است.
ایلاف که به خاندان سعودی وابسته است، نوشت: شاهزاده بندر عصر روز پنجشنبه گذشته با سپری کردن دوران نقاهت بعداز چند عمل جراحی از لندن به ریاض بازگشت و بلافاصله به دیدار " عبدالله بن عبدالعزیز " پادشاه سعودی و عمویش رفت.

فواد ابراهیم فعال عربستانی در این باره گفت: عدم حضور شاهزاده بندر در کشور و همچنین خبر بازگشتش امری عادی نیست زیرا وی با عقد قرارداد خرید جنگنده‌های آواکس در سال 1980 و تلاش برای ترور رهبران دینی از جمله علامه سید محمد حسین فضل الله مرجع فقید شیعیان در لبنان و جنگ اول و دوم خلیج فارس و مسئله گروه فتح الاسلام در لبنان و القاعده در عراق و دیگر مسایل در ارتباط بود.

ابراهیم با اشاره به صادر نشدن هیچ بیانیه رسمی درخصوص عدم حضور شاهزاده بندر در عربستان گفت: غیبتش مستلزم صدور بیانیه رسمی از طرف خانواده حاکم عربستان یا شورای امنیت ملی درخصوص بیماری احتمالی‌اش و رد همه اتهامات درخصوص تلاش وی برای کودتا علیه عمویش بود زیرا آل‌سعود معمولا در صورت بیماری شاهزاده‌های خود بیانیه صادر می‌کند.

وی تاکید کرد: عدم صدور بیانیه نشان می‌دهد که غیبت شاهزاده بندر به دلیل وقوع مشکلی بزرگ در میان خاندان حاکم است و بازگشت وی نیز بیانگر وقوع مشکلی بزرگ‌تر در مرحله آتی است؛ خبرهای منتشر شده درباره عدم حضور شاهزاده بندر در عربستان چهره آل‌سعود را در سطح بین‌المللی خدشه‌دار کرد.

ابراهیم درباره خبرهای منتشر شده در خصوص عدم حضور شاهزاده بندر در کشور گفت: مشهورترین این اخبار آن است که وی در اقدام برای کودتا علیه عمویش همدستی کرده و این امر موجب بازداشت خانگی وی در ریاض و ممنوعیت وی از سفر بوده است.

وی همچنین تاکید کرد که شاهزاده بندر از اعتیاد به مشروب رنج می‌برد و در دوره‌هایی خاص تحت درمان قرار گرفته است.

ابراهیم افزود: یک خبر دیگر نیز وجود داشت که وی با لباس مبدل وارد سوریه شده و در آنجا توسط دستگاه امنیتی سوریه دستگیر شده بود.

وی تصریح کرد: همچنین گفته شده است که شاهزاده بندر پس از شکست در طرح کودتا در عربستان، بنا به توافق ملک عبدالله و شاهزاده سلطان، خارج از کشور در مغرب و فرانسه بسر می‌برده ا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها