کد خبر: ۶۰۷۶۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از ستاد خبری جشنواره آفتابگردان، علی فریدونی اظهار کرد: رسالت اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ترویج کتابخوانی و ارتقای مطالعه مفید و تشویق مردم به حضور در کتابخانه‌های عمومی است.

وی بیان داشت: برنامه اصلی این اداره کل ایجاد بستر مناسب‌تر برای بهره‌گیری مردم از اوقات فراغتشان از طریق مطالعه و حضور در کتابخانه‌هاست و در این راستا برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی و چکیده‌نویسی و برنامه‌های خاص جوانان و کودکان از اهم برنامه‌های این اداره کل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: از آنجا که تابستان فصل فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان است، با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از این فرصت بهترین بهره‌برداری را کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های لازم آشنا کردن مردم با امکانی به نام کتابخانه است که می‌تواند زمانی از حضور مردم را به خود اختصاص دهد و در واقع اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آشنا ساختن مردم با امکانات موجود در کتابخانه‌ها است.

فریدونی بیان داشت: بر اساس آمار موجود بالاترین میزان عضویت و امانت کتاب در رده سنی کودک و نوجوان و خانواده‌ها بوده و این آمار مربوط به سه ماهه فصل تابستان و پس از پایان امتحانات است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و 175 هزار نسخه کتاب توسط اعضا در رده‌های سنی مختلف در کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفته شده که از مجموع این رقم تعداد 220 هزار و 338 نسخه کتاب توسط کودکان و نوجوانان امانت گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: بهترین ابزار سرگرمی کودکان و نوجوانان کتاب است و آنان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها