کد خبر: ۶۰۸۶۳
زمان انتشار: ۰۲:۳۶     ۲۵ خرداد ۱۳۹۱

شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران مهلت تثبيت سهميه بنزين 400 توماني ذخيره شده در كارت‌هاي سوخت را تا آخر خرداد ماه تمديد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ طبق اعلام اين شركت همه دارندگان کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت به منظور تثبیت مشخصات کارت و محاسبه باقیمانده و حفظ سهميه بنزين در کارت‌های هوشمند سوخت خود بايد تا 31 خرداد امسال با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت کشور، حداقل نسبت به یک نوبت سوخت گیری اقدام کنند.

همچنين اعلام شده است كه تاكنون 85 درصد دارندگان كارت‌هاي سوخت اقدام به سوختگيري و تثبيت سهميه خود اقدام كرده‌اند. پيش از اين تا 25 خرداد براي اين كار فرصت تعيين شده بود.

بر اين اساس شخصی که در این مدت اقدام به سوخت گیری می‌کند، سهمیه باقی مانده یارانه‌ای، نیمه یارانه‌ای و آزاد وی محاسبه و به صورت فیزیکی در کارت وی درج خواهد شد که از طریق نمایشگر دستگاه نيز قابل مشاهده است.

طبق اعلام شركت ملي پخش در صورت مراجعه نكردن دارندگان كارت سوخت براي سوخت‌گيري در مدت مشخص شده، سهميه بنزين آن‌ها نخواهد سوخت اما اين سهمیه ذخيره شده به طور کامل ثبت نمي‌شود.

به گفته محسن روحاني ـ مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ـ علت انجام اين كار تسویه سهمیه‌های باقیمانده و ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت و محاسبه و درج سهمیه هر کارت به صورت فیزیکی در کارت هوشمند سوخت است.

ضمن اين كه روحانی اين اقدام را آمادگی برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هم اعلام كرده است.

به گزارش ايسنا، پيش از اين نيز اقدامات ديگري نيز براي آمادگي سامانه هوشمند سوخت براي اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها انجام شده است كه ابطال كارت‌هاي سوخت موقت از ابتداي خردادماه يكي از اين موارد است.

همچنين حذف سهميه بنزين 100 توماني موجود در كارت‌هاي سوخت تبديل آن به بنزين با نرخ 400 تومان نيز در همين راستا انجام شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها