کد خبر: ۶۱۵۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
هیچکدام از شاهزداگان سعودی به اندازه نایف از جمهوری اسلامی ایران خشمگین نبوده اند و اجرای این احکام در زمان ولیعهدی و ریاست نایف بر وزارت کشور عربستان سعودی بهترین دلیل برای این کینه است.

به گزارش شیعه آنلاین، درست است بر مبنای تعالیم اخلاقی پشت سر مردگان صحبت کردن درست نیست اما اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز» اصلی ترین مسئول در اعدام ایرانیان در این کشور بوده است.

صادر کردن دستور اعدام 18 ایرانی که در زندان "دمام" عربستان به سر می برند، آخرین حکمی بود که شاهزاده نایف پیش از آغاز آخرین سفر درمانی خود، آن را صادر کرد.

مسأله مهم این بود که ایرانیان اعدام شده در زمان ولیعهدی شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز» سال ها بود که در زندان بسر می بردند و احکام قضایی علیه آنان به اجرا نرسیده بود.

اکثر این زندانیان در زمان ولیعهد قبلی یعنی شاهزاده «سلطان بن عبدالعزیز» به اتهامات واهی بازداشت شده بودند. یک منبع آگاه در این باره با اشاره به اینکه ایرانیان اعدام شده صیاد و ماهیگیر بوده اند تاکید کرد: با توجه به کینه شدید شاهزاده نایف از ایرانیان، وی عامل اصلی در اجرای حکم اعدام های اخیر بوده است.

بر این اساس، هیچکدام از شاهزداگان سعودی به اندازه نایف از جمهوری اسلامی ایران خشمگین نبوده اند و اجرای این احکام در زمان ولیعهدی و ریاست نایف بر وزارت کشور عربستان سعودی بهترین دلیل برای این کینه است. همین امر موجب شد که پیش از مرگش، حکم اعدام این ایرانیان را صادر کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها