کد خبر: ۶۲۰۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۳۰ خرداد ۱۳۹۱

جوان- در حالي كه دست اندركاران توليد بزرگ‌ترين پروژه سينمايي جهان اسلام به تدريج و به سختي اطلاعات و جزئيات اين فيلم را از مجاري خروج خبر به بيرون انتشار مي‌دهند، جديدترين اخبار از پروژه سينمايي «محمد‌(ص)» در شب عيد مبعث حاوي اطلاعات كم و بيش مهمي بود كه بخش‌هايي از اين پروژه را از زير سايه ابهام بيرون آورد، به خصوص آن بخشي از خبر كه آغاز داستان فيلم سينمايي «محمد(ص)» را دوران جاهليت و تولد رسول اكرم ( ص) و پايان آن را سن ۱۲ سالگي ايشان و سفر جالب رسول اكرم و ابوطالب به شام و ديدار پر ماجرايشان با راهب مسيحي در صومعه بحيرا عنوان مي‌كرد. 

 
در واقع جديدترين خبر روابط عمومي پروژه بزرگ سينمايي «محمد(ص)» حكايت از اين داشت كه فيلم «محمد‌(ص)» قرار نيست همچون فيلم‌هاي سينمايي كم تعدادي كه در خصوص پيامبر اكرم(ص) تاكنون ساخته و پرداخته شده است، به سنين جواني و سنين پس از مبعث نبي‌اكرم و سپس ماجراي درگيري‌هاي دشوار ايشان با جاهلان عرب و جنگ و ستيزهاي متوالي با كفار بپردازد. 
 
جنگ و پيكار در راه حق كه شناخت ناكافي مردم كشورهاي غير اسلامي و غربي نسبت به محتوا و علت شكل‌گيري آنها و نيز تلقينات اسلام ستيزانه نظريه پردازان غربي در اذهان غربي، پيامبر بزرگ اسلام را در نظر آنان به پيامبري خشن و جنگ طلب تبديل كرده است.
 
در شهير‌ترين و خوش ساخت‌ترين فيلمي كه تا كنون در ساحت مقدس نبي اكرم اسلام ساخته شده است، بي‌آنكه از وقايع شيرين و تأثير‌گذار دوران طفوليت او سخني به ميان بيايد دوران جواني و سپس نائل شدن به مقام بزرگ پيامبري و رسالت سنگين هدايت و رهبري انسان‌ها به تصوير كشيده شده تا ناگفته‌هاي دوران كودكي و وقايع مهم آن روزگاران كه مهم‌ترين آن پيش بيني و بشارت راهب مسيحي به ابوطالب درباره ظهور آخرين پيامبر و متعاقب آن نقش پرتره‌اي از چهره حضرت محمد در سن ۱۲ بر صفحه ماندگار تاريخ بوده است. 
 
در اين شرايط مجيد مجيدي، كارگردان اين فيلم بي‌آنكه بخواهد با گذر اجمالي از جزئيات مهم دوره كودكي پيامبر به دوران مهم رسالت ايشان بپردازد و لذا همچون ساير آثار سينمايي اندك در خصوص پيامبر اسلام، وقايع مهم اين دوران را بسوزاند، زمان و بودجه هنگفت توليد اين پروژه بزرگ سينمايي را صرفاً به جزئيات سر به مهر دوران تولد تا ۱۲ سالگي پيامبر بزرگ اسلام‌(ص) اختصاص داده است.
 
از سوي ديگر ايده و خلاقيت گروه سازنده بزرگ‌ترين پروژه سينمايي جهان اسلام به محدود‌كردن سير تاريخي اين فيلم در دوره زماني كودكي حضرت محمد(ص) هنگامي بيشتر در محل توجه قرار مي‌گيرد كه از هم اكنون مي‌توان پيش‌بيني كرد تصوير و پس زمينه‌هاي فكري جهان با مشاهده داستان كودكي حضرت محمد(ص) تا حدود بسياري دگرگون شود. 
 
تا كنون بنا به كم‌كاري و كم‌لطفي رسانه‌هاي جهان اسلام نه تنها مردم كشورمان بلكه بسياري از مردم جهان تصويري از سنين كودكي حضرت محمد(ص) را در ذهن ندارند. رسانه‌هاي غربي از اين كم‌كاري نهايت استفاده را كرده‌اند و يك قدم جلوتر با پروپاگانداي ضد اسلامي تصوير حضرت محمد‌(ص) در اذهان عمومي مردم غرب را مخدوش تر كرده‌اند تا مردي قوي هيكل عرب و شمشير به دست تمام و كمال همه آن چيزي باشد كه از حضرت محمد‌(ص) در مخيله غربي موجود است. حالا قرار است به لطف فيلمسازان ايراني اين تصوير دگرگون شود. 
 
بي‌شك بينندگان با ديدن اعمال و رفتار يك طفل بي‌گناه، وقايع دردناك زندگي او و سختي‌ها و مشقاتي كه از بدو تولد با آن رو به رو مي‌شود، بيش از هر چيز تحت تأثير‌ قرار مي‌گيرند و به همين خاطر فيلم «محمد (ص)» مجيد مجيدي را از هم اكنون مي‌توان جزو تأثير‌گذار‌ترين فيلم‌ها در ترويج واقعيت پيرامون اسلام و پيامبر آن پيش‌بيني كرد، البته احتمال دارد كه مجيد مجيدي و همراهانش دنباله‌هاي فيلم «محمد‌(ص ) را با تمركز بر وقايع دوره سني كودكي تا جواني و جواني تا وفات حضرت محمد‌(ص) بسازند، چنانچه برخي شنيده‌ها نيز حاكي از اين است كه در صورت كسب موفقيت در اكران و نمايش جهاني«محمد‌(ص)» دنباله‌هاي اين فيلم همچون بسياري از سه گانه‌ها و چندگانه‌هاي سينمايي هاليوودي ساخته خواهد شد اما بايد ديد كه آيا جريان وهابي در برخي كشورهاي اسلامي كه تا مرز تحريم كردن اين فيلم پيش رفته‌اند، اجازه اكران جهاني و موفقيت اين پروژه بزرگ سينمايي در جهان اسلام را خواهد داد يا خير.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها