کد خبر: ۶۲۲۳۸
زمان انتشار: ۰۰:۱۵     ۰۱ تير ۱۳۹۱
سایت هاشمی رفسنجانی در حالی پس از 5 ماه رفع فیلتر شد که سخنگوی قوه قضائیه دلیل فیلتر شدن این سایت را وجود "مصادیق مجرمانه" عنوان کرده بود.

فارس، سایت هاشمی رفسنجانی درحالی پس از 5 ماه رفع فیلتر شد که سخنگوی قوه قضائیه دلیل فیلتر شدن این سایت را وجود "مصادیق مجرمانه" عنوان کرده بود.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که چرا سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فیلتر شده است گفته بود که این سایت ثبت رسمی در داخل نشده است و بر اساس اطلاعات واصله سایت ایشان بنام محسن هاشمی رفسنجانی ثبت شده است.

" قانون در سال 88 بحث جرائم رایانه‌ای را مطرح کرد که کارگروهی در این قانون تعریف شده که ریاست آن بر عهده دادستان کل کشور است. این کارگروه وظیفه تعیین مصادیق مجرمانه را دارد."

وی همچنین گفته بود: سایت هاشمی رفسنجانی مصادیق مجرمانه و خلاف واقعی را منتشر کرده است لذا کارگروه تصویب کرد که تذکر داده شود. مدیر سایت پنج مورد تخلف را از سایت حذف کرد ولی دوباره پس از مدتی همان موارد را منتشر کرده و حتی موارد بیشتری را هم در سایت عنوان کرد که در آذرماه امسال دوباره تذکر داده شد. پس از آنکه تذکرات کارگروه کارساز نشد7 دی ماه امسال سایت هاشمی رفسنجانی فیلتر شد.

سخنگوی قوه قضائیه فیلتر شدن سایت هاشمی را به دلیل انتشار آخرین خطبه‌های نماز جمعه وی رد کرده بود.

بر اساس این گزارش برخی سایت‌ها علت بسته شدن سایت هاشمی رفسنجانی را برخورد گزینشی مسئولان این سایت با برخی خاطرات وی عنوان کرده بودند به نحوی که برخی تیترها از لابلای خاطرات هاشمی در دهه 60 به‌گونه‌ای انتخاب می‌شده که با مصوبات شورای عالی امنیت ملی مغایر بوده است.

به گزارش فارس، سایت هاشمی‌رفسنجانی اکنون با برخی تغییرات شکلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد بعضی مطالب مورد نظر کارگروه فیلترینگ را نیز حذف کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها