کد خبر: ۶۲۲۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که معنویت های بدلی در جهان پر از مادیت بشریت را به ستوه آورده است، گفت: امروز شاهد افول اندیشه، خرد ورزی و اخلاق و جهان آکنده از ظلم، جنایت و تباهی هستیم و مردم جهان تشنه معارف حقیقی اسلام ناب هستند.


‌آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز بعثت حضرت رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: بعثت رحمت الهی برای بشریت است و اگر بعثت نبود باب معرفت الله، اخلاق، معنویت، عقلانیت، ایمان و کرامت انسانی و انسانیت بسته می شد و بشر در جهل و گمراهی فرو می رفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: بعثت نوعی برانگیختگی برای نجات انسان از منجلاب جهل و عقب ماندگی و با دستاورد علم، ایمان، پیشرفت، فضیلت و عقلانیت است، از این رو جهان مدیون بعثت پیامبر و شخص ایشان است.

گفتمان انقلاب اسلامی تداوم گفتمان بعثت رسول اکرم است

وی ادامه داد: در پرتو بعثت حضرت رسول اکرم(ص) انقلاب اسلامی ایران برای نجات انسان معاصر از جهل و گمراهی و عقب ماندگی واقعی شکل گرفت و گفتمان انقلاب، تداوم گفتمان بعثت نبوی و فرهنگی علوی و نهضست حسینی است.

آیت‌الله کعبی بیان داشت: با این دید اگر به تمدن های مادی نگاه کنیم امروز شاهد افول اندیشه، خرد ورزی و اخلاق و جهان آکنده از ظلم و جنایت و تباهی هستیم. در این وضعیت جهان تشنه حقایق و اندیشه ناب توحیدی و بازگشت به خدا و آخرت و معنویت حقیقی و عدالت واقعی است و ما باید این معارف را در اختیار جهانیان قرار دهیم.

آیت الله کعبی با بیان این که معنویت های بدلی در جهان پر از مادیت بشریت را به ستوه آورده است، یادآورشد: پیام بعثت، پیام اندیشه ناب متعالی نجات بخش انسان و پیام اخلاق فراگیر و شکل گیری جامعه اخلاقی و تحقق عدالت و شکل گیری انسان صالح است.

ملت راه خود را با وجود کینه توزی ها با افتخار ادامه می دهد

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که راه ملت ایران، راه تداوم بخش حرکت انبیا و در حد خود یک برانگیختگی ناشی از بعثت است، گفت: ملت ایران در مسیر این قله حرکت خود را با وجود تمام دشمنی ها و کینه توزی های ادامه می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ملت بزرگ ایران یک ملت الگو و ملت مقتدر برپایه ایمان و تقوا و معنویت است و ما همه اینها را در پرتو هدایت های الهی و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و تداوم راه امام می دانیم و از این بابت خدا را شاکر هستیم.

آیت‌الله کعبی بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه و جهان را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: امروز بیداری حقیقی در پرتو انقلاب اسلامی در نهضت های بیداری اسلامی شکل گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها