کد خبر: ۶۲۶۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۰۲ تير ۱۳۹۱
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تاکید بر ادامه خرید نفت ایران توسط کشورش گفت واردات نفت چین از ایران بر اساس نیازهای توسعه اقتصادی این کشور تنظیم شده است و این واردات کاملا متعارف و مشروع است.

فارس به نقل از خبرگزاری شینهوای چین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، واردات نفت خام چین از ایران «کاملا متعارف و مشروع است» و هیچ یک از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض نمی کند.

هونگ لی، در نشست روزانه خود با خبرنگاران گفت: «واردات نفت چین از ایران بر اساس نیازهای توسعه اقتصادی این کشور تنظیم شده است.» وی افزود: «این (واردات)کاملا متعارف و مشروع است.»

هونگ این اظهارات را در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تصمیم چین در مورد کاهش واردات نفت از ایران برای معافیت از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بیان داشت.

هونگ با تاکید بر اینکه چین مکررا موضع خود را در این زمینه اعلام کرده است، اظهار داشت، پکن همواره مخالف اعمال تحریم های یکجانبه از سوی یک کشور علیه یک کشور دیگر بوده است و «وقتی این تحریم های یکجانبه به یک کشور ثالث نیز تحمیل شود، بیشتر غیر قابل قبول خواهد بود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «واردات نفت چین به زیان منافع هیچ کشور ثالثی نیست و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نیز نقض نمی کند.»

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد 7 کشور دیگر را از تحریم نفتی علیه ایران مستثنی می کند. تحریم هایی که آمریکا قرار است از 28 ژوئن آنها را اعمال کند.

چین در بین کشورهای معاف از تحریم های آمریکا قرار ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها