کد خبر: ۶۳۶۴۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۹     ۰۶ تير ۱۳۹۱
دکتر علی اصغر زارعی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
بررسی های ما از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که زمان تهیه این آیین نامه به نوعی از برخی از مجالس دنیا الگو گیری شده است و تقریباً قبل از انقلاب هم همین تعطیلات تابستانی برای نمایندگان وجود داشته است. شاید برای برخی از کشورها وجود این گونه تعطیلات صحیح باشد ولی عملاً برای کشور ما الگو گیری از دیگر مجالس دنیا در این خصوص مناسب نمی باشد. با توجه به اینکه مدت کمی از آغاز به کار مجلس گذشته است و نیاز داریم که کمیسیون ها انسجام بیشتری داشته باشند و ارتباط با دستگاه ها برقرار شود.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، تعطیلات 10 روزه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب به این تعطیلات رفته بودند در حالی در روزهای گذشته به اتمام رسید که با انتقادات فراوانی رو به رو گردید و حتی اخباری مبنی بر درخواست جمعی از نمایندگان برای حذف تعطیلات تابستانه نمایندگان مجلس در رسانه های خبری منتشر شد.

امروز عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس طی سخنانی خبر از تعطیلی مجدد مجلس از 17 تا 30 تیر ماه داد خبری که حکایت از تعطیل بودن پیاپی مجلس نهم در گام های آغازین خود دارد. به همین منظور خبرنگار پارلمانی 598 در گفتگویی با دکتر علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی به بررسی موضوع تعطیلات نمایندگان و قوانین موجود در آیین نامه داخلی مجلس پرداخته است.

دکتر علی اصغر زارعی در خصوص علت تعطیلات پیاپی مجلس نهم اظهار داشتند: بررسی های ما از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که زمان تهیه این آیین نامه به نوعی از برخی از مجالس دنیا الگو گیری شده است و تقریباً قبل از انقلاب هم همین تعطیلات تابستانی برای نمایندگان وجود داشته است. شاید برای برخی از کشورها وجود این گونه تعطیلات صحیح باشد ولی عملاً برای کشور ما الگو گیری از دیگر مجالس دنیا در این خصوص مناسب نمی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مجلس هشتم هم آن را لمس کردیم که عملاً نمایندگان از آن مدتی که به عنوان تعطیلات تابستانی برایشان قرار می گیرد عمده وقت نماینده در مناطق انتخابیه جهت رسیدگی به مسائل منطقه ای صرف می شود.

وی گفت: کمتر کسی مشاهده می شود که این زمان ها را برای استراحت سپری کند و یا اینکه برای زیارتی در نظر بگیرد و عمدتاً از این تعطیلات جهت استراحت استفاده نمی شود و فقط موجب می شود فعالیت کمیسیون ها کاهش پیدا کند و نمایندگان بدون اینکه بتوانند از این فرصت استفاده شخصی داشته باشند به مسائل منطقه ای شان رسیدگی می کنند.

عضو  شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیان داشت: پیشنهادی هم در این خصوص با یک فوریت آمده است برای تغییر مدت تعطیلات نمایندگان در آیین نامه داخلی مجلس که این تعطیلات حذف شود و زمان تعطیلات به رسیدگی مسائل منطقه ای اضافه گردد.

سردار زارعی افزود: با توجه به اینکه مدت کمی از آغاز به کار مجلس گذشته است و نیاز داریم که کمیسیون ها انسجام بیشتری داشته باشند و ارتباط با دستگاه ها برقرار شود و به این رسیدگی ها بیش از ایام دیگر نیازمندیم اما چون هیئت رئیسه داعیه اجزای آیین نامه داخلی مجلس را دارد این تعطیلات را به این صورت اعلام کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در ادامه گفت: بنده هم شخصا فکر می کنم که هر چقدر وقت مجلس را بالاخص قبل از ماه مبارک و حتی در ماه مبارک رمضان به ساماندهی کمیسیون ها که محور فعالیت کار کارشناسی مجلس می باشد اختصاص دهیم یقیناً هم کار مجلس سریع تر پیش می رود و هم ارتباط با دستگاه ها و حل مشکلات مردم تا حدودی بهتر خواهد شد.

وی افزود: در واقع موردی که در آیین نامه داخلی مجلس آمده است خیلی مطابق با وضعیت فعلی ما در مجلس چه در دوره های قبل و چه در این دوره نیست.

دکتر زارعی همچنین با اشاره بر لزوم اجرای طرح نظارت بر نمایندگان اظهار داشت: طرح نظارت بر نمایندگان باید اجرایی شود و محور اجرای آن کمیسیون اصل نود است و ترکیب این کمیسیون باید به گونه ای باشد که بتواند این طرح را هر چند با فاصله ای که با طرح مد نظر دارد اجرا نماید.

نماینده مردم تهران گفت: منطق حکم می کند که همین طرح را برای امسال اجرا کنیم و سعی کنیم با دقت و سرعت بیشتری هم اعمال شود و نواقص آن که روشن شد برای سال آینده برای تکمیل آن طرح دیگری مطرح شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها