کد خبر: ۶۳۶۵۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۰۶ تير ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، رسیدگی به اعتبارنامه پنج منتخب در دستور کار امروز مجلس قرار داشت اما تنها یک اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مبارکه که در واقع پر حاشیه ترین و جنجالی ترین اعتبارنامه مجلس تلقی می شود در این جلسه مطرح و به تصویب رسید.

اما حاشيه هاي جلسه امروز مجلس؛

* مجلس صبح امروز یک جلسه غیر علنی و غیر رسمی داشت که در اين جلسه محمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس و رئيس جلسه امروز، در خصوص اعتبارنامه هايي كه به كميسيون تحقيق مجلس رفت (الياس نادران، احمد توكلي، علي ايرانپور، سيد مهدي موسوي نژاد، فتح اله حسيني و حبيب برومند) مطالبي را عنوان داشت.
*
قاری قرآن جلسه امروز مجلس، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران كه سابقه نمايندگي در مجلس هفتم و هشتم را هم دارد، بود.


* زهره طبيب زاده نوري در جلسه امروز تاكيد داشت كه عبدالرضا عزيزي سخنگوي كميسيون اجتماعي، سخنگوي كميسيون تحقيق و نماينده شيروان در مجلس به وي توهين كرده و از اين نماينده شكايت دارد. وي در اين باره در تذكر آئين نامه اي گفت: در هنگام راي گيري براي اعتبارنامه ايرانپور، عزيزي بين نمايندگان حركت مي كرد و از نمايندگان مي خواست تا به اين اعتبارنامه رأي سفيد كه همان راي مثبت است، بدهند و وقتي من به ايشان اعتراض كردم عزيزي خطاب به من گفت كه اعتبارنامه شما هم رد شده بود و من در كميسيون تحقيق آن را تصويب كردم. طبيب زاده نوري اين اظهارات عزيزي را توهين به نمايندگان زن تلقي كرد و اعلام داشت كه از اين نماينده شكايت دارد.


*
در حين تذكر طبيب زاده نوري، عزيزي با فرياد بلند اعلام مي كرد كه حرف هاي طيب زاده دروغ است و خواستار اجازه براي تذكر بود اما هيئت رييسه به وي اجازه نداد اما ابوترابي در پاسخ به تقاضاي مكرر عزيزي خطاب به وي گفت: حالا كه اسمي از شما برده نشد. اين جمله ابوترابي باعث خنده و تعجب اكثر نمايندگان حتي خبرنگاران شده بود چرا كه طبيب زاده نوري هنگام ارائه تذكر نه تنها اسم عزيزي را ذكر كرده بود، بلكه سمت وي در كميسيون اجتماعي و كميسيون تحقيق و حتي نام حوزه انتخابيه وي را نيز اعلام كرده بود.

* اعتبار نامه علي ايرانپور حاشيه سازترين اعتبارنامه مجلس نهم بود كه برخي از نمايندگان فكر مي كردند كه اين اعتبارنامه از سوي مجلس رد شود و به تصويب نرسد اما از ميان 257 نماينده حاضر 150 نماينده به اين اعتبارنامه راي مثبت دادند.


*
ايرانپور بعد از تصويب اعتبارنامه خود، در راهروي مجلس اعلام كرد كه شطينت هايي عليه وي صورت گرفته و بيشتر اين اقدامات از سوي نماينده سابق مباركه هدايت مي شد.


*ماجراي كاور پوشيدن خبرنگاران پارلماني امروز نيز ادامه داشت. البته برخي از خبرنگاران مجلس همچون خبرنگاران صداوسيما شان خود را برتر از ديگر خبرنگاران پارلماني مي دانند و با اينكه از پوشيدن كاور اجباري امتناع مي كردند، بدون هيچ مشكلي از سوي مسئولين اداره اخبار در راهروي مجلس تردد مي كردند و اما ديگر خبرنگاران بايد بالاجبار اين كاور را مي پوشيدند و در صورت امتناع با تذكر مكرر مسئولين اداره اخبار مجلس روبرو مي شدند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها