کد خبر: ۶۳۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۱ آبان ۱۳۸۹

به گزارش جهاد و مقاومت مشرق، مدتی قبل ، مجموعه تصاویری از مقام معظم رهبری به هنگام حضور در جبهه های جنگ تحمیلی منتشر کردیم. به واسطه برادر عزیزی مطلع شدیم که یکی از افرادی که در چند عکس از آن مجموعه حضور داشته است ، شهید سید علی اکبر محمد حسینی ، از سرداران شهید استان کرمان و از حماسه آفرینان عملیات فتح بستان می باشد. به همین بهانه یادی می کنیم از آن سردار شهید .
 علی اکبر محمد حسینی روز سه شنبه 22مهر 1337 در کرمان متولد شد. علی اکبر ، 23 سال بعد ، به تاریخ پنجشنبه12 آذر 1360 در جریان عملیات عملیات طریق القدس به شهادت رسید. وی در زمان شهادت فرماندهی گردان علی اکبر (کرمان) را بر عهده داشت. هفت ماه پس از شهادت علی اکبر ،در عملیات رمضان ، برادر کوچک ترش علیرضا هم  به او پیوست.
روحمان با یادشان شاد

38.jpg

شهید علی اکبر محمد حسینی (با کلاهخود استتار شده و اسلحه ژ-3) - شهیدان مجید حداد عادل
و نورعلی شوشتری نیز در جمع حضور دارند


34.jpg

شهید علی اکبر محمد حسینی (با کلاهخود استتار شده ) پشت سر مقام معظم رهبری 

17.jpg

شهید علی اکبر محمد حسینی (با کلاهخود استتار شده ) پشت سر مقام معظم رهبری 

c3.jpg

متن یادداشت: و حال این جنگ است انتخاب با شماست که کدامین راه را انتخاب کنید
جهاد در راه خدا را ، یا ره رو راه هوای نفس . خوشنود شیطان

c6.jpg

متن یادداشت: بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
تا قبل از اینکه به کردستان یا به جبهه بروم همیشه در فکر تخصص بودم، پیش خود می گفتم که اگر آدمی یا کسی به عنوان عمل کننده بخواهد کاری بکند باید در آن زمینه باید صاحب تجربه باشد تا بتواند به نحو احسن آن کار را انجام دهد ولی بعد از عاشورا سال 59 با شهید شدن برادر عزیزم محمود اخلاقی که لحظه ای از حرکات و گفتار و کردار او را نتوانستم به مرحله اجراء در زندگی روزمره خویش قرار بدهم و اما بعد از شهید شدن ایشان بود تغییری کلی در فکرم بوجود آمد نظر م در مورد متخصص بودن عوض شد چون به چشم خویش قدرت یاری خداوندی را دیدیم .

c5.jpg

متن یادداشت: بعد از گذشتن این ماجرا در عملیاتهای دیگر درسهای دیگر گرفتم و همه ی آنها برایم درس بود و به این مرحله رسیدیم که یقین کامل پیدا کردیم که این جنگ یک آزمایش برای ما ملت است .
آنهایی که به جبهه ها می آیند مثل کسانی هستند که به دانشگاه میروند اینجا میدان پس دادن امتحان است اینجا به خود رسیدن و از خود گذشتن است اینجا مبازره با هوای نفس است اینجا برای خدا مبارزه کردن است برای ساختن اینجا بهترین میدان است اینجا کسانی را می بینی که هرگز در شهرها نمی توانی ببینی . پدرانی را می بینی که با از دست دادن فرزندان خود و آواره شدن خانواده خود، باز در میدان مبارزه می خروشند و دیگران را دلداری می دهند و من هر بار که شهید را می بینم احساس مسئولیتم در مقابل خون پاکشان بیشتر می شود. دیگر دلم نمی خواهد که به شهر خودم برگردم و بیاد یکی از شهیدان که چنین گفته بود. " زمانی به خانه می آیم که با خانواده ام به کربلا بروم ".

c4.jpg

متن یادداشت: من نمی توانم عاشق شوم عاشق معبود خویش
چرا ؟‍
برای اینکه آنکس می تواند عاشق شود که از خود گذشته باشد ولی من هنوز به خودنرسیده ام که از خویشتن بگذرم .
 

c7.jpg

متن وصیت نامه شهید علی اکبر محمد حسینی که یک هفته پیش از شهادتش نگاشته شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی،
 سلام بر روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی،
 سلام بر امت شهید پرور ایران،این مادران عزیز این پدران رنج کشیده مهربان،
 شبی با یکی از دوستان در سوسنگرد این شهر مقاوم و دلیر که مدتی دست نیروهای صدام کافر بود،‌ و چندین نفر از برادران ما شهید شده اند تا باعث آزاد شدن این شهر شده اند صحبت می کردیم آن دوست گفت:‌ بیا پیامی به عنوان وصیت نامه برای مردم بگذار ،‌
 در این پیام یک سری مسائل را با مردم در میان بگذار او این اطمینان را به من داد که این پیامها در مردم و بخصوص طبقه جوان برای جذب شدن به انقلاب و طرفداری از جمهوری اسلامی مهم است کمی که فکر کردیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است، با مردم مقاوم درددلی داشته باشیم و تا اینکه پیامی یا اینکه وصیت نامه ای بجا بگذارم که سخن فراوان است و وقت خیلی کم .
 اول از همه چیز به تمام کسانی که مرا چه از لحاظ دوستی یا قوم و خویشی می شناسند این توصیه را داریم که ، در هر زمان و در هر مکان که هستند آزاد باشند و دنبال فکر بیهوده نروند و یا اینکه جزء حزب باد نباشد، هر کجا چیزی به سودشان بود دنبال همان بروند کمی به فکر آخرت خویش باشید،‌و فکر قیامت و عذاب آخرت را بکنید ،‌به پدارن و مادران این سخن را بگوییم ،‌به آنهایی که سنی از آنها گذشته است.
 شماها به عنوان یک مسلمان شیعه طرفدار پیامبر و پیرو علی و عزادار امام حسین و بالاخره یک مسلمان دو آتشه ، آیا در زمان قدیم (منظورم رژیم شاه است) این قدری که امروز آزاد هستید که درباره اسلام و قرآن و دیگر چیزها صحبت کنید یا اینکه نظر بدهید یا انتقاد کنید آزاد بوده اید؟ مطمئناً‌ نبودید
در زمان شاه خائن شما از دختران خود، ‌پسران خود خبر داشتید، ‌یا  اینکه می دانستید،‌ در جامعه به سوی چه پیش می روند.
 در رژیم شاه چقدر در جامعه ما فساد و فحشاء‌زیاد بود ؟ چقدر به مسائل دینی وقت ما صرف می شد؟  ‌آن برنامه های فاسد تلویزیونی و یا سینماها جامعه ما را به کجا می بردند؟ 
 و حالا مادران و پدران کمی چشم بصیرت خویش را باز کنید،‌ و فرق جامعه قبلی و رژیم شاهنشاهی و جامعه امروز اسلامی را ملاحظه کنید. امروزه دیگر از آن فساد خانه ها و آن مشروب فروشی ها و آن خیانت ها دیگر خبری نیست.
 امروزه سرنوشت آینده فرزندان شما مشخص شده ،‌هدف آینده این جمهوری اسلامی استقلال آزادی و برقراری دین الهی است. شما خوب بنگرید ببینید چه کسی جز امام خمینی این رهبر عزیز و دلسور مردم می توانست در برقراری این حکومت اسلامی نقش و مسئولیتی به عهده بگیرد.
 درست فکر کنید!  از روزی که حکومت اسلامی در ایران برقرار شد تمام دنیا با ما ملت ایران به مخالفت برخاست ولی همیشه دست خدا، ‌حافظ دین خود بوده و خواهد بود.
 خلاصه بگویم که اگر ما نباشیم دین خدا خواهد ماند ولی چه بهتر که امروزه به دست ما پایه های این دین محکمتر شود و ما هم برای آخرت خود با یاری کردن دین خدا ،‌کاری کرده باشیم
 و به تمام دوستان و آشنایان بالاخره این را بگویم، ‌که برای من تمام مسائل دنیوی حل شده است و خدا می داند که آگاهانه را ه خود را انتخاب کرده ام و هیچ مسائلی برای من نمانده ،‌که حل نشده باشد. 
 به تمام برادرانم بگویم که کشته در راه خدا عزادار  نمی خواهد،‌ پیرو راه می خواهد. اگر امروز یاری کردید، فردا سربلند و پیروز خواهید بود. اگر امروز یاری خمینی عزیز کردید،‌ فردا دینی به جامعه بدهکار نیستی.
 مادران و پدارن! سخنم با شماهاست که در خانواده سرپرست هستید ،‌از هرچه که دارید در راه خدا در گذرید. هیچ ناراحت و نگران نباشید برای دادن فرزندان و جان، ثروت.  به در گاه خدا دعا کنید که خداوند آنها را مورد قبول خویش گرداند. تمام هستی و موجودات را خداوند برای سعادت انسان آفریده و امانتی که خداوند به ما داده حال،‌ از پس دادن آن دوری ورزیم و به فکر این نباشیم که آخر، همه ما به سوی او خواهیم رفت و آفریدگار ما خداوند قادر و متعال است. کمی به فکر این پیر عزیز و دلسوز باشید تمام سخنان آن بزرگوار را گوش کنید، فقط و فقط پیرو راه او باشید ،‌ و تمام سخنانش را سرلوحه زندگی خویش قرار بدهید.
 برای رضای خداوند اگر از نهادی یا ارگانی اشتباهی دیدید درگذرید و آن را بهانه ای به دست دشمن ،‌ دین و آئین ندهید،‌ تا از آن استفاده کند.
 برای پایمال کردن خون شهیدان شما ای جوانان عزیز ایران! فریب این دنیا پرستان بی دین و مذهب را نخورید. اینها فقط و فقط برای به قدرت رسیدن خویشتن از شما سوء استفاده می کنند،‌ و زمانی که به قدرت رسیدند هیچ کدام از شما را نمی شناسند. ولی در عوض ،‌سخنان امام و تمام رهبران مذهبی مملکت را بشنوید آیا آنها جز اینکه برای خدا کاری بکنند سخنی دیگر می گویند ؟ و حال این جنگ تحمیلی و آن هم هوی و هوس و انتخاب با شماست که کدامین راه را انتخاب کنید ،‌جهاد در راه خدا،‌ یا پیروی از هوای نفس و خشنود کردن شیطان و دشمنان خدا .

                                                          والسلام

                                               علی اکبر محمد حسینی ۴/۹/۱۳۶۰،‌ سوسنگرد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب گرامی باد خدایا ما را در پیروی از راه شهدا توفیق عنایت فرما
وبلاگ نسیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها