کد خبر: ۶۳۹۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۸ تير ۱۳۹۱
مهر: نخستین یادواره شهیدان سر فراز منطقه عملیاتی شاخ شمیران و شهید مجید خدمت که کاراکتر مجید سوزوکی سینمایی اخراجی ها از زندگی این شهید والا مقام اقتباس شده است، در روستای شیخ صله برگزار شد.


به گزارش خبرنگار مهر، مردم شیخ صله شب گذشته، همزمان با سالگرد شهادت مجید خدمت به طور خودجوش یادواره ای را در مرکز قدیمی پایگاه در دوران دفاع مقدس در روستای شیخ صله برگزار کردند.

مسعود ده نمکی که در دوران دفاع مقدس سابقه حضور در این منطقه را داشته است، سینمایی اخراجی ها و کاراکتر مجید سوزوکی را از زندگی نامه این شهید اقتباس کرده است.

بر اساس این گزارش دیروز سالگرد حمله ارتش بعث به شاخ شمیران و مقاومت جانانه رزمندگان گردان سلمان فارسی در برابر این حمله بود که در این روز مجید خدمت و مصطفی حسین آبادی از دسته یک این گردان به شهادت رسیدند.

مجید خدمت که پس از آغاز جنگ از تهران راهی مناطق عملیاتی غرب شده بود، سر انجام در تاریخ 7 / 4 / 67، خاک استان کرمانشاه، شهرستان ثلاث باباجانی، روستای شیخ صله و شاخ شمیران را به خون خود عطر آگین کرد.

اما امروز بعد از 24 سال مردم روستای قدرشناس و مرزدار شیخ صله به طور خودش طی مراسمی یاد این شهدا را گرامی داشتند.

اردوگاه شهدای شاخ شمیران در شیخ صله/امروز به نام مجتمع پروفسور شمسی پور

این مراسم در مرکز مجتمع پرفسور شمسی پور روستا شیخ صله برگزار شد که در دوران جنگ تحمیلی محل استقرار نیروها، قبل از اعزام به خط مقدم بوده است که بعد از جنگ تخریب شد و اکنون مدرسه ای در آن برای فرزندان این خطه از کشور بنا شده است.

 
ملا اسعد رمضانی امام جمعه روستای شیخ صله در ابتدای این همایش گفت: امنیت موجود در منطقه و کشور مرهون حماسه و رشادت های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی امنیت و آرامش را با استناد به آیات قرآن کریم یکی از بزرگترین نعمت های خدا بیان کرد و افزود: خداوند به مردم ایران اسلامی هدیه داده است و همه ی مردم باید قدر دان و شکر گزار این نعمت باشند و در حفظ این هدیه الهی بکوشند.

در ادامه مراسم مجید نوری فر، فرمانده گردان  155 تیپ پیاده امامت سپاه کربلا از مردم روستای شیخ صله به دلیل برپایی چنین مراسمی تقدیر و تشکر کرد و عنوان نمود که این گونه مراسمات در منطقه نشان از ماندن روحیه انقلابی مردم دارد که جای خوشنودی و شکر است.

ملا اسعد رمضانی همچنین به لزوم هوشیاری والدین در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به فرزندانشان تاکید کرد و اظهار داشت: اینکه این فرزندان شما هستند که در آینده ای نه چندان دور صاحب و محافظ این آب و خاک هستند.

ارتفاعات شاخ شمیران/محل شهادت شهدای شاخ شمیران و شهید مجید خدمت

وی الگوی رزمندگان دوران دفاع مقدس را امام راحل عنوان کرد که به امام خویش لبیک گفتند و از همه خوشی ها و لذت های دنیا گذشتند تا امروز ایرانی آباد و سرفراز داشته باشیم.

امام جمعه روستای شیخ صله صداقت و ساده زیستی مردم شیخ صله در همه دوران ها را از ویژگی های بارز این منطقه عنوان کرد که برای رزمندگان نیز فراموش ناشدنی است.

نوری فر در ادامه به نتیجه رسیدن انقلاب تا پیروزی در مقابل رژیم بعث و حامیانشان را برابر با قطعه قطعه شدن بدن جوانان این مرز و بوم دانست و اضافه کرد: این شما مردم بودید که با روحیه انقلابی در مقابل همه هجمه های ایستادید و سربلند بیرون آمدید.

وی به شهید محمد یوسفی از شهدای شیخ صله اشاره کرد که دوشادوش سایر رزمندگان جانانه مقاومت کرد و این نظام و مردم را مدیون ایشان و امثال ایشان دانست.

وی بیان داشت: این نظام و انقلاب امانتی است که شهدا از بچه های انقلاب تحویل گرفته اند و به ما دادند اما به راستی ما تاکنون امانت دار خوبی بوده ایم؟ ایا ما این امانت را به فرزندانمان انتقال داده ایم؟ از خانواده شهدا خبر داریم؟ برای  کسی که بچه ی 3 ماه ی خود را جا گذاشت از از من و تو دفاع کند چه کرده ایم؟

وی در پایان به ضرورت هوشیاری مردم در مقابل توطئه های دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در حال برنامه ریزی و اجرای شیوه های مختلف جنگ نرم علیه مردم و نظام اسلامی است و انشاءالله شما مردم با همان روحیه انقلابی در این جنگ همچون جنگ قبل پیروز خواهید شد و ما نیز به عنوان پاسداران جمهوری اسلامی برای خدمت به شما آمده ایم و حاضریم برای دفاع از تمامیت ارضی کشور، ناموس و جان شما تا پای جان ایستادگی کنیم و به هر نگاه آلوده به این مردم و نظام پاسخ کوبنده بدهیم.

همچنین محمود رحیمی پور مسئول اجرایی برگزاری این یادواره به خبرنگار مهر گفت: هدف از برگزاری این یادمان ها انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است و اینکه جوانان بدانند قبل از آنها چه رشادت ها و از خود گذشتگی های صورت گرفته اند و در هنگامه سختی چه کسانی به امداد آب و خاک  آنها آمده اند.

وی افزود: خانواده شهدا و ایثار گران بدانند که مردم این مناطق هنوز یاد و خاطر آنها را در اذهان خود حفظ کرده اند و فرزندان شهدا را فرزندان خود می دانند.

رحیمی پور اضافه کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب و اصولی در آینده نزدیک توسط مسئولین مرتبط شاهد حضور خانواده شهدای شاخ شمیران هنگام برگزاری یادواره ها در منطقه باشیم.

وی در پایان از مردم روستای شیخ صله به پاس قدر شناسی و زحمات ارزشمند گردان تکاوری 155 تیپ پیاده امامت سپاه کربلا، حوزه مقاومت شهید بهشتی ازگله از ناحیه مقاومت سپاه ثلاث باباجانی و به ویژه از جامعه فرهنگیان شهرستان ثلاث باباجانی در همکاری و حمایت از این برنامه تشکر کرد.

در ادامه مراسم جمعی از مردم، دانش آموزان و نیروهای سپاه به مناطع عملیاتی رفتند و با سپردن شاخه های گل به رودخانه منتهی به منطقه عملیاتی شاخ شمیران، به ارواح بلند شهدا ادای احترام کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها