کد خبر: ۶۴۰۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۰۸ تير ۱۳۹۱
به گزارش سرویس فرهنگی ورزشی بی باک، حاشیه سازی و نان خوردن از آن درست همان چیزی است که برخی شدیدا بدنبال آن هستند و این روزها با رشد و گسترش رسانه های سایبری بازار آن گرمتر از سالهای گذشته است.

شهر کرمان، یکی از کلان‌شهرهای ایران و به لحاظ اداری، سیاسی ، فرهنگی، ورزشی و صنعتی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر جنوب و جنوب شرق ایران است و شاید همین موضوع باعث گردیده تا عده ای حساب ویژ ای برای زیاده خواهی خود در این استان باز کنند.

ورزش کرمان حتی قبل از راهیابی تیمهایی چون مس کرمان و مس سرچشمه به لیگ برتر فوتبال با حواشی زیادی همراه بود و پس از آن این موضوع به تبع بیش از گذشته شده است.

عده ای در کرمان سالهای سال برای مردم تعیین تکلیف کرده و اقتصاد و ورزش این استان را به همان سمتی و سویی که خود می خواستند و می پسندید سوق داده و از قبال آن برای خود بازار ناجوانمرادنه ای دست و پا کرده اند. بازاری که تنها حاصلش ترویج کپر نشینی و زیاد شدن فاصله طبقاتی در آن استان جنوبی بود. البته این جماعت برای در چشم نبودن، حاصل کسب خویش را در سایر جاها بویژه تهران و برخی کشورهای عربی سرمایه گذاری می کنند.  اما اتفاقات و تحولاتی که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در استان کرمان رخ داد، بساط این صنف را تا حد زیادی برهم زد از همین رو زیاده خواهان بیکار ننشسته و از توطئه علیه شرکت پسته ایرانیان رفسنجان گرفته تا حاشیه سازی برای ورزش و صنعت استان کرمان را در دستور کار خود قرار دادند.


گفتنی است، امروز یکی از خبرگزاریهای وابسته به رسانه ملی بدون ارائه هرگونه مدرکی خبر از پیشنهاد 2 میلیاردی مسئولان باشگاه مس کرمان به یک بازیکن محبوب و مشهور فوتبال کشور داد. خبری که در نگاه اول بوی مبارزه با بی قانونی می دهد و در راستای عدالتخواهی به نظر می رسدد اما با کمی دقت همان سناریوی اصرار بر حاشیه سازی در ورزش استا کرمان از پس آن سر بیرون می زند. سناریویی که خواسته یا ناخواسته رسانه ملی نیز در آن ایفای نقش می کند.

هرچند که به نظر می رسد موضوع رعایت سقف قرداد در فوتبال کشور از همان  قانون هایی است که هیچگاه بصورت کامل و عادلانه عملی نشده است اما مسئولان باشگاه مس می گویند جزء معدود تیمهایی بوده اند که به این قانون احترام گذاشته و قرارداد هیچ بازیکنی را بالای سقف نبسته اند.

کشف اینکه شعار دادن به نفع محرومین و ادعای مبارزه با زیاده خواهی و بی عدالتی و سخن از دل اقشار مستضعف جامعه گفتن از سوی برخی رسانه ها و جریانات تا چه حد رنگ و بوی حقیقت دارد، آنچنان کار سخت و دشورای نیست.


در حالیکه بسیاری از مردم با مشکلات متعدد ریشه دوانده و برجای مانده از دولتهای قبلی دست و پنجه نرم می کنند و نخبگان علمی کشور نیز از حداقل های حمایتی محروم می باشند و کپر نشینی به عنوان یکی از مظاهر حاشیه نشینی علی رغم تلاشهای دولتهای نهم و دهم همچنان در نقاطی از کشور بویژه استان کرمان دیده می شود، خبرهایی از صنف قرارداد دو میلیاردی باشگاه فوتبال مس کرمان با فرهاد مجیدی بازیکن مشهور کشور می تواند بهترین بهانه برای تحریک افکار عمومی باشد و موجی از اعتراضات را در بین مردم محروم استان کرمان بوجود آورد تا همچنان فوتبال استان کرمان با حواشی گذر زمان کند و نان حاشیه سازان محفوظ بماند.


در همین حال که خبرنگار ما سعی در بررسی پشت و پرده های این نوع خبرسازیها کرد، رئیس هئیت مدیره باشگاه فوتبال مس کرمان  در گفتگو با " بی باک" گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و تا کنون درباره مبلغ قرارداد هیچ صحبتی با مجیدی نشده است.

عبدالرضا داوری همچنین درباره رعایت قانون سقف قرارادها از سوی باشگاه مس گفت: ما همه اسناد و قرارادها را به سازمان بازرسی تحویل داده ایم و آمادگی داریم همه قراردادهایمان را منتشر کنیم اما آیا سایر باشگاه ها هم این آمادگی را دارند؟

داوری همچنین ضمن گلایه از برخی رسانه ها و حاشیه سازان افزود: برخی باشگاه ها برای فریب افکار عمومی و دور زدن قانون از رانت خود استفاده می کنند و ماشین و سایر وسایل به جای مازاد قراردادها به بازیکنانشان می دهند اما باشگاه مس همه قرادادهایش طبق قانون و زیر سقف قرارداد است.


گفتنی است؛ یک رسانه وابسته به سازمان صدا و سیما مدعی شد: مجیدی با شرایطی خاص برای انتخاب تیم آینده اش روبرو شده است وی با پاسخ منفی امیر قلعه نوعی مواجه شد تا بازگشت به استقلال را به فراموشی بسپارد اما از طرف دیگر این بازیکن پیشنهادات قابل توجهی دریافت کرده است که شرایط را از استقلال و حضور در این تیم نیز برای وی بهتر پیش می برد اما مجیدی هنوز پاسخی به مسی ها ارایه نکرده است.

این رسانه همچنین افزود: در این مورد شنیده می شود که وی قرار است در ترکیه به اردوی مس محلق شده و مذاکرات را با این تیم انجام دهد زیرا حضور وی در کرمان با سر و صدای و حواشی بسیاری همراه است واین مهاجم تمایلی به ایجاد حاشیه و سر و صدا در مورد حضورش در این تیم ندارد به همین دلیل قصد دارد که اوضاع را تغییر داده و در ترکیه با مسئولان این تیم مذاکرات نهایی را انجام دهد. 


بنابر ادعای این سایت، پیشنهاد مالی مس کرمان بسیار ایده آل است مسئولان این تیم به منظور جلب توجه فرهاد مجیدی قصد دارد مبلغی در حدود 2 میلیارد به وی پرداخت کند البته این بازیکن از چند تیم عربی چنین پیشنهاداتی را دریافت کرده است و به همین دلیل قصد دارد وضعیت را بررسی کند. 


گفتنی است؛ برخی مناطق محروم جنوب کرمان با وجود تلاش های گسترده مسئولان در سال های اخیر همچنان گرفتار کپرنشینی می باشد لذا همانگونه که بستن قراردادهای میلیاردی با بازیکنان فوتبال خارج از انصاف و جفا در حق مردم محروم این استان می باشد؛ هر گونه کارشکنی و حاشیه سازی که مانع رشد وضعیت اقتصادی، فرهنگی و ورزشی این استان شود نیز ظلم مضاعف می باشد لذا شاید بتوان ریشه و عامل کپرنشینی برخی محرومان در کرمان را با دروغ پردازیها و حاشیه سازیها علیه ورزش و اقتصاد این استان، یکجا کشف کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها