کد خبر: ۶۴۰۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۰۸ تير ۱۳۹۱
به گزارش بولتن نیوز، مجلس نهم از هفتم خرداد امسال آغاز به کار کرد که بعد از تصویب اعتبارنامه نمایندگان، تعیین کمیسیون های آنها نیز در دستور کار مجلس قرار گرفت.

بر این اساس همه 286 نماینده مجلس باید عضو یکی از 14 کمیسیون تخصصی مجلس می شدند که نمایندگان اولویت های خود برای عضویت در این کمیسیون ها را مشخص کردند.

اما کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، صنایع و معادن و انرژی از کمیسیون های پر طرفدار بودن که برای عضویت در آنها بیش از حد ظرفیت ثبت نام شده بود. کمیسیون امنیت که دارای ظرفیت 29 نفره بود با  حدود 50 داوطلب برای عضویت روبرو شد که برای تعیین تکلیف این کمیسیون رئسای شعب 15 گانه مجلس با توجه به معیارها و شاخص هایی همچون تحصیلات سوابق و مسلط بودن بر مسائل مرتبط با کمیسیون تصمیم گیری کردند.

فاطمه آلیا که سابقه عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین تحصیلات مرتبط با این کمیسیون یعنی علوم سیاسی را دارا بود، اما از عضویت در این کمیسیون باز ماند. جالب اینجاست که از 28 عضو سابق کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس 11 عضو این کمیسیون نماینده شدند که 10 عضو سابق مجدداً به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی راه یافتند. اما آلیا که تنها زن نماینده عضو این کمیسیون بود از راه یابی به این کمیسیون باز ماند.

هیئت رئیسه مجلس بالاجبار آلیا را به کمیسیون شورا ها و سیاست داخلی، که تنها ده عضو دارد، فرستاد اما آلیا از رفتن به این کمیسیون خود داری می کند.

الیا در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: اینجانب نسبت به نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون ها معترض هستم چرا که به رغم داشتن شرایط لازم از عضویت اینجانب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلوگیری شد.

وی گفت: سوال اینست که چطور ده نماینده سابقی که عضو این کمیسیون بودند توانستند در مجلس نهم مجددا عضو این کمیسیون شودند اما اینجانب که تحصیلات، سابقه و دیگر شرایط را دارا هستم نباید در این کمیسیون عضو شوم.

این نماینده تهران گفت: از ابتدای مجلس نهم تا امروز اینجانب در جلسه هیچ کمیسیونی شرکت نکرده ام .

آلیا اضافه کرد: هیئت رئیسه مجلس به اینجانب اعلام کردند که بعد از دو هفته مشکل عضویت من در کمیسیون حل می شود. اما الآن می گویند که باید شش ماه صبر کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها