کد خبر: ۶۴۲۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۱۰ تير ۱۳۹۱
رئیس حوزه هنری با اشاره به تلاش عده‌ای برای گروكشی از مسئولان این نهاد، تاكید كرد از وی و مدیران سازمان سینمایی سوره برای حضور در جلسه با مسئولان وزارت ارشاد دعوت نشده است.
محسن مومنی شریف درباره حمایت از آثار دفاع مقدسی در اكران گفت: حمایت از این آثار را از وظایف خود می دانیم، حوزه هنری برای پخش این فیلم پیشقدم شده و حاضر است در مراحل پخش آن كمك كند.

وی ادامه داد: عده‌ای می خواهند با شیوه گروكشی ما را مجبور كنند تا اكران فیلم‌های مسئله برانگیز را هم قبول كنیم.

مومنی شریف درباره غیبت خود و مدیران سازمان توسعه سینمایی سوره در نشست با نمایندگان وزارت ارشاد و شهرداری تهران برای حل مشكلات اكران گفت: دوستان از بنده برای حضور در جلسه دعوت نكردند و حتی مسئول سینمایی حوزه هم از وجود چنین جلسه‌ای بی اطلاع بوده است.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: روال عادی برای چنین جلساتی این است كه از چند روز قبل با نامه رسمی یا ارسال فكس اعضای جلسه را مطلع و آنها را برای جلسه دعوت كنند كه متاسفانه این اتفاق در مورد این جلسه رخ نداده است. دوستانی كه مدعی هستند حوزه هنری در جلسه حاضر نشده است بگویند چه كسی را و چگونه دعوت كرده اند.

مناقشات بر سر مسئله اكران فیلم‌های سینمای ایران كه از نوروز 91 شروع شده، پس از گذشت چهار ماه از سال همچنان ادامه دارد، اگر چه مسئولان شورای صنفی نمایش بارها حوزه هنری را متهم كرده‌اند كه در روند اكران اخلال ایجاد كرده و حاضر به تعامل برای حل این بحران نیست، در جلسه‌ای كه قرار بود دوشنبه پنجم تیرماه برگزار شود، از مسئولان حوزه هنری دعوت رسمی برای شركت در این جلسه نشد.

سه‌شنبه ششم تیرماه در اخباری كه در بعضی رسانه‌ها منتشر شد نمایندگان شورای صنفی با انتقاد از حوزه هنری، تاكید كردند غیبت آنها در جلسه مذكور نشان دهنده عزم جدی آنها برای حل نشدن بحران و ادامه یافتن فشار بر وزارت ارشاد است. اما محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در گفتگویی به صراحت به این نكته اشاره كرده است كه دعوت رسمی از وی و هیچ یك از مدیران سازمان توسعه سینمایی سوره برای حضور در این جلسه صورت نگرفته است.

به نظر می‌رسد اختلاف‌های شورای صنفی نمایش با حوزه هنری كه تنها به دلیل استفاده این نهاد فرهنگی و انقلابی از حق مسلم خود برای نمایش ندادن تعدادی از تولیدات سینمایی در سینماهای متعلق به این نهاد شكل گرفته، وارد فازی تازه شده است. اتهام زدن به مسئولان حوزه برای غبارآلود كردن فضا و مسموم كردن افكار اهالی سینما نتیجه‌ای برای شورای صنفی نمایش و حامیان آنها ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها