کد خبر: ۶۴۳۸۴
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۱۰ تير ۱۳۹۱
پس از پایان نشست ژنو با موضوع سوریه، مقامات کشورهای غربی در کنفرانس خبری شرکت کردند؛ در حالی که اظهارات این مقامات بطور زنده از اکثر شبکه‌های تلویزیونی غربی پخش شد، سخنان وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری نیمه‌کاره رها شده و برنامه‌های دیگری از این شبکه‌ها پخش شدند.

فارس، مقامات کشورهای شرکت کننده در نشست ژنو درباره سوریه پس از پایان نشست ژنو در کنفرانس خبری شرکت کردند که تمام آنها بطور زنده از رسانه‌های جریان اصلی غرب پخش شدند. اما زمانی که نوبت به "سرگی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه رسید، اکثر شبکه پس از پخش جملاتی از لاوروف پخش زنده سخنرانی وی را قطع کرده و برنامه‌های دیگری را پخش کردند.

لاروروف در کنفرانس خبری خود گفت که خبرنگاران شبکه‌های بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و یورو نیوز تصاویر تلفن همراه را پخش کردند که غیرقابل استناد بودند و تلاش می‌کردند که دولت سوریه را مسئول کشتارها نشان دهند.

جالب اینجاست که در این میان شبکه دولتی انگلیس "بی‌بی‌سی" که در ظاهر داعیه اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف را دارد، در اثنای سخنان لاوروف، برنامه‌ هواشناسی را پخش کرد.

شبکه سی‌ان‌ان هم با قطع سخنان لاوروف، برنامه‌ای را در خصوص آتش‌سوزی در جنگل‌های آمریکا ارائه کرد.

شبکه خبری فرانس 24، فقط با حفظ تصویر سخنرانی لاوروف، صدای وی را قطع کرده و با کارشناس برنامه خود در خصوص نشست گفت‌وگو کرد.

شبکه الجزیره هم ابتدا با قطع  پخش برنامه سخنرانی وزیر خارجه روسیه با کارشناس برنامه خود در خصوص این نشست گفت‌وگو کرد و سپس اعلام سایر اخبار را از سر گرفت.

لاوروف در بخشی از سخنان خود گفت که خبرنگاران شبکه الجزیره در اعتراض به ارائه تصاویر نادرست از سوریه در این شبکه استعفای دسته‌جمعی کردند.

در این میان فقط شبکه روسیه الیوم بود که سخنرانی لاوروف را همچنان پخش می‌کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها