کد خبر: ۶۴۵۸
زمان انتشار: ۰۰:۲۶     ۱۵ آبان ۱۳۸۹

امام جمعه موقت تهران گفت:از جمله مواردی که دشمنان در پی برنامه ریزی علیه آن هستند ، قانون هدفمندی یارانه هاست که 170 سایت خارجی علیه آن تبلیغ و طراحی می کنند و می خواهند دل مردم را خالی کنند و از این جا معلوم می شود که اجرای این قانون به ضرر آنهاست که به این صورت علیه آن تبلیغ می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران بااشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم گفت:این سفر دروغ دنیای استکبار و رهروان حقیرشان را در داخل درباره دوری حوزه و مراجع عظام تقلید از نظام افشا کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود : دنیای استکبار و جریان فتنه در هفده ماه پس از 22 خرداد 88 تلاش کردند که بگویند حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید از نظام و ولایت بریده اند در حالیکه جهانیان تصویر دیدار مراجع عظام تقلید و ابراز ادب پرشکوه طلاب را به مقام معظم رهبری مشاهده کردند که البته تصاویر تلویزیونی تنها بخشی از این حضور پرشکوه را نشان داد.

وی این سفر را مبارک دانست و افزود: اگر چه این سفر در فصل پاییز انجام شد اما قم را به بهار دیگری تبدیل کرد و از مبارک ترین سفرهای مقام معظم رهبری سفر به قم بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به استقبال پرشکوه مردم قم، مراجع عظام تقلید و طلاب از مقام معظم رهبری افزود: مراجع عظام تقلید در این سفر نهایت کرامت و بزرگواری خود را به نمایش گذاشتند و اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه نیز عشق و وفاداریشان را به ولایت نشان دادند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه طلاب از ساعت 4 صبح منتظر دیدار با مقام معظم رهبری بودند ، افزود: اگر این انتظار ، عشق به ولایت و نظام نیست پس چه تفسیری دیگری دارد؟

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این سفر 10 روزه در دیدار با قشرهای مختلف مردم، نخبگان، جامعه مدرسین، طلاب و دانشگاهیان افزود: مهمترین موضوعی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند بصیرت بود و اینکه دشمن در این مقطع چه هدفی را دنبال می کند و راه به دست آوردن بصیرت چیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: مقام معظم رهبری هدف دشمن را ضربه زدن به دین و کاستن وفاداری مردم به انقلاب و نظام دانستند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف دشمن که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند گسترش لاابالی گری، اباحی گری ، عرفان های کاذب ، مذاهب انحرافی و به ویژه موضوع اسلام منهای روحانیت بود.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: اسلام منهای روحانیت ؛ تز انگلیسی است که از طریق فراماسون ها ، صد سال قبل و از زمانی که میرزای شیرازی با فتوای خود کمر آنها را شکست وارد کشور شد و از آن زمان آنها عقده روحانیت را به دل گرفتند و تاکنون تلاش کرده اند این نهاد تاثیرگذار را تضعیف کنند اما نتوانسته اند.

وی با اشاره به اینکه مراجع عظام تقلید سرمایه ای بسیار عزیز و نفیس است که همه باید حریم آنها را حفظ کنند ، افزود: مقام معظم رهبری نیز در این سفر بر احترام و تکریم مراجع تاکید کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مراجع و در پی آنها روحانیت ؛ نماد عزت ، سربلندی و استقلال ملت بوده اند و هستند و هر زمان که خطری اسلام و نظام را تهدید کرده است ، پیشقدم شده اند.

وی همچنین موضوع اسلام منهای روحانیت و آخوند حکومتی و حکومت آخوندی را مغلطه ای برای ضربه زدن به دین دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی با اشاره به تز اسلام منهای سیاست یا همان سکولاریزم گفت: این همان تزی است که شاه در پی آن بود و حکومتی لائیک داشت.

وی افزود: جریان حقیری که به دنبال این تز است در بین ملت جایی ندارد از جمله روشنفکران بیماری که با قرآن ، امام زمان و حاکمیت دین مسئله دارند و همچنین متحجرانی که مجلس عزا برگزار می کنند اما به دنبال آخوند یا مداح ضد انقلاب یا بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی ؛ این دو دسته را دو تیغه قیچی دانست که درپی قیچی کردن اسلام ناب محمدی (ص) هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره راهی که برای بصیرت مورد توجه است ، گفت: ایشان دو نکته را مطرح کردند یکی اینکه بدانید دشمنانتان در چه سمت و سویی هستند و از چه جریانی تجلیل می کنند که همان جریان معیوب است.

وی افزود: از دیگر راه های به دست آوردن بصیرت که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند این است که شاخص حق ؛ چهره ها نیستند بلکه خود حق است، کم نبودند چهره های شاخصی که در رکاب پیامبر بودند اما ریزش کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی افزود: مقام معظم رهبری درباره حوزه علمیه قم و دیگر حوزه های علمیه نیز مطالبی فرمودند که "منشور حوزویان " است و امیدواریم همه حوزه ها این برنامه های راهبردی و کاربردی را اجرا کنند.

وی افزود: موضوع ضربه زدن به عقبه مردمی نظام با ایجاد یأس در مردم و کم نشان دادن موفقیت ها و بزرگ نشان دادن نقاط ضعف از دیگر موضوع هایی است که مقام معظم رهبری در سفر به قم به آن اشاره کردند،از جمله مصادیق این رهنمود تلاش دشمنان برای ضعیف نشان دادن اقتصاد کشور است در حالیکه اگر یکصدم آنچه امروز در فرانسه می گذرد در کشور ما می گذشت ؛ بوق های استکباری رها نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: بانک های ورشکسته آمریکا در سال 2010 به 139 بانک رسیده است و آنها که امروز در اوج بحران هستند ، خود آتش بیارترین افراد در معرکه حوادث پس از انتخابات ایران بودند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه نیز گفت:انقلاب اسلامی ایران روز به روز در حال گسترش و جهانی شدن است.

وی پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، حریم نگهداشتن برای ذات مقدس ربوبی و برحذر داشتن از عقاب خداوند با اشاره به یکی از بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند باید انقلاب خود را به جهان صادر کنیم ، افزود : به لطف خدا اکنون این امر محقق شده که از تاثیرات طلب حوایج به صورت نامحدود از خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه مباحث ذکر و انس خداوند ، به موضوع دعا و فرهنگ آن که از مصادیق ذکر الهی است ، اشاره کرد و افزود: محدثان شیعه به آداب دعا پرداخته و به آغاز کردن دعا با یاد و تمجید خداوند سفارش کرده اند.

وی با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام گفت: دعایی که با یاد خداوند آغاز شود هرگز رد نمی شود و دعا بدون ذکر و تمجید پروردگار ثمر ندارد.

خطیب نمازجمعه افزود: باید درخواست های خود را با ذلت و خاکساری از ذات مقدس ربوبی طلب کنیم و این شیوه به معنای آن است که مسائل خود را جز در خانه خداوند از دیگران مسئلت نکنیم.

وی گفت: باید در دعاهایمان دیگران را مد نظر قرار دهیم زیرا این از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است و ائمه اطهار علیهم السلام نیز بر دگردوستی تاکید داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی یکی دیگر از سفارش های پیامبر اکرم (ص) را در شیوه دعا، همت بلند برشمرد و افزود: باید در همه عرصه ها اینگونه بود.

خطیب نماز جمعه بیعت با پیامبر اسلام (ص) و امامان معصومین (ع) را از جمله فرهنگ دعا دانست و افزود: در زمان حیات و شهادت معصومین علیهم السلام باید با آنان بیعت و دعاهای خود را با صلوات بر آنان همراه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: هیچ دعایی مگر با صلوات بر محمد و آل محمد به آسمان نمی رود و باید برای ملاقات با خداوند با بزرگان دین همراه شد و آنان را واسطه قرار داد زیرا این ذوات مقدسه ، مقربان درگاه پروردگارند.

وی افزود: صلوات بر محمد و آل محمد اعلام موضع است ، در صحیفه سجادیه سرفصل همه دعاها با این ذکر آغاز می شود و امام سجاد (ع) در آن شرایط خفقان اینگونه دعا می کرد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) گفت: ایشان برصلوات با صدای بلند تاکید داشتند زیرا در این صورت نفاق از میان می رود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت جواد (ع) به عنوان جوان ترین امام معصوم که در 25 سالگی به شهادت رسید ، افزود: امام جواد و حضرت امام حسن مجتبی علیهماالسلام به دست همسرانشان به شهادت رسیدند و مظلومیت مشترک دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
ملت عزیزوعظیم وپیشرفت طلب واقتدارخواه وعدالت خواه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آماده ی اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها هستندچون بادیدبازی به مسایل کشورنگاه میکنندوافق های دوردست رامیبینندومی دانند که این طرح دردرازمدت چقدرمیتواندبه پیشرفت واعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کندوازاین رو بامساعدتی که بادولت خواهندکردمشت محکم وقاطعی به دشمان داخلی وخارجی خواهندزد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها