کد خبر: ۶۴۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۵ آبان ۱۳۸۹
فتح لانه شیطان بزرگ
وبلاگ نشریه مشکات نوشت :

مطلب زیر در نشریه مشکات درج شده است.

همه ی مردم ایران، علی الخصوص دانش آموزان و دانشجویان، از زمان انقلاب تاکنون، با شجاعت، شهادت طلبی و آزادگی توصیف ناپذیر، در تمام صحنه ها حضور داشته و نشان داده اند که همیشه حامی اوامر ولایت مطلقه فقیه، هستند و در جهت تحقق آن اوامر جان خود را ناقابل دانسته و تا پای جان ایستاده اند. 

 13 آبان 57 یکی از روزهایی است که دانش آموزان و دانشجویان به بهترین نحو وظیفه و مسئولیت خود را انجام دادند.در این روز نوجوانان و جوانان پرشور و خداجوی ایرانی در جهت عمل به تکلیف الهی در دانشگاه تهران تجمع کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند و به مردم دنیا اعلام کنند که مستکبران دیگر در کشور ما جایی ندارند و ما خواهان برپایی حکومت جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) هستیم. ماموران مسلح شاه که گاز اشک آور را در مقابله با این جوانان آزادی خواه و ظلم ستیز بسیار ناتوان دیدند به تیراندازی روی آوردند و جوانان و نوجوانان غیور و مسلمان ایرانی یکی پس از دیگری در خون خود غلتیدند.در این روز 56 نفر شهید و صدها تن مجروح شدند. امام خمینی(ره) در پیامی جوانان را به صبر و استقامت دعوت کرده و به آنان وعده ی پیروزی دادند و گفتند که پیام آزادی خواهی و استقلال طلبی ایرانیان را به سراسر جهان می رسانند. به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی، به نام روز دانش آموز نامگذاری شد.

اما یک سال بعد، درست در همین روز هنگامی که مردم به مناسبت پانزدهمین سالگرد تبعید امام خمینی(ره) و سالروز شهادت شهدای دانشگاه تهران، تظاهرات می کردند، با ادامه ی دخالت های آمریکا در امور داخلی و خارجی ایران و هم چنین پناه دادن به شاه و خانواده اش و مهم تر از همه با توجه به پیام امام خمینی(ره)، مبنی بر نابود کردن منافع آمریکا در هر کجای کشور، حدود 500 نفر از دانشجویان آگاه و مبارز که از فعالیت های انجام شده در لانه ی جاسوسی آمریکا مطلع بودند(فعالیت هایی از جمله تلاش جهت ملتهب کردن فضای کشور، طراحی برنامه های جاسوسی و سازماندهی جاسوسین و ...) در جهت اطاعت از اوامر ولی فقیه و رسوا کردن شیطان بزرگ(آمریکای جنایتکار)، از میان صفوف تظاهر کنندگان جدا شدند، خود را به لانه ی جاسوسی آمریکا رساندند، آنجا را تسخیر کرده و جاسوسان شیطان بزرگ را گروگان گرفتند. تسخیر این سفارت نمایانگر ضعف و زبونی آمریکا در برابر ایران بود و هم چنین فریاد مظلومیت و استکبار ستیزی مسلمانان ایرانی را به جهانیان رساند.

در هنگام تسخير سفارت، آمريكايي‌ها، به سرعت مشغول نابود كردن بسياري از اسناد دخالت‌ها و تجاوزات و غارت‌هاي خود شدند. ولي پس از تسخير سفارت، دانشجویان فاتح لانه جاسوسی که خود را دانشجویان پیرو خط امام خواندند، به سرعت از نابودي باقي‌مانده اسناد جلوگيري کردند و بعدها اسنادي كه از لانه جاسوسي آمريكا به دست آمده بود چاپ شد و در اختيار همگان قرار گرفت. در این میان اسناد خیانت های نهضت آزادی و جاسوسی افرادی چون بنی صدر، امیر انتظام، سید کاظم شریعتمداری و ...فاش گردید.

از اصلی‏ترین خواسته های دانشجویان تسخیر کننده سفارت، عدم دخالت آمریکا در امور ایران و فعالیت برضد انقلاب اسلامی و همچنین اعتراض به پناه دادن شاه ملعون بود.

این واقعه یکی از عظیم ترین و کم نظیر ترین وقایع بعد از انقلاب اسلامی ایران است و در عظمت آن همین بس که امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم خواندند. امام خامنه ای(حفظه ا...)و سایر همراهان واقعی انقلاب نیز پس از امام خمینی(ره)، این عمل را به شدت مورد تایید و تمجید قرار دادند و از آن حمایت کردند و مردم هم که سالها زورگویی آمریکایی ها را تحمل کرده بودند، با راهپیمایی هایی  که تا ماهها جلوی سفارت ادامه داشت، این اقدام را تایید کردند. تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در آن برهه از زمان باعث اتحاد میان مردم و ایجاد روحیه ی خودباوری در مردم و علی الخصوص جوانان شد و زمینه ی حضور دوباره ی آمریکا در ایران را از بین برد و همچنین قاطعیت رهبری امام خمینی(ره) در مبارزه با شرق و غرب، بیش از پیش روشن شد. هرچند که تا مدتها ایران در تحریم قرار داشت و هنوز هم قرار دارد اما این تحریم ها فواید زیادی برای ایران و ایرانیان داشت و کشور ما هم اکنون در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی رسیده است.

همچنین این حادثه سبب استعفای دولت موقت شد که این استعفا هم برای ایرانیان بسیار پرفایده بود.

گروه هایی که از این واقعه ضربه خورده اند، طی این سالها تلاش کرده اند تا حقایق را به گونه ای دیگر جلوه دهند، خصوصا با تغییر مواضع سیاسی تعداد اندکی از تسخیر کنندگان لانه ی جاسوسی آمریکا، شبهاتی در مورد مشروعیت این اقدام ایجاد شده است. اما در سخنرانی امام خمینی(ره) در مورد این حادثه 14 محور ذکر شده است که این 14 محور بیانگر فوایدی است که این رویداد تاریخی برای ما ایرانیان به ارمغان آورد. در این رویداد ایرانیان به جهانیان ثابت کردند که با نیروی ایمان و توکل بر خدا می توان استکبار جهانی را شکست داد و به زانو در آورد.

امام خامنه ای(حفظ ا...) نیز، تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان را، نشانه تحقیر استکبار دانسته و چنین فرمودند: «مسأله، مسأله سفارت و اعضای سفارت و این قبیل مسائل نبود؛ مسأله این بود که: امپراتوری عظیم زر و زور و تزویر در دنیای معاصر که تمام ملت ها را در مواجهه با قدرت استکباری خود تحقیر می کند، رهبران ملت ها را تحقیر می کند، دولت های برخاسته از ملت ها را به چیزی نمی انگارد و هر وقت اراده کند، دولت ها را برمی دارد و به آن ها تهاجم می کند، این امپراتوری با این عرض و طول تحقیر بشود؛ یعنی نشان داده شود به دنیا که زور و زورگویان یک چیزِ مطلق نیست، اراده مستکبران امر غالب بر فطرت جهان نیست... این تحقیر هنوز هم غبار ملالتش را از چهره سردمداران مستکبر آمریکا نزدوده است و در آینده هم نخواهد زدود»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها