کد خبر: ۶۵۰۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۳ تير ۱۳۹۱
علی لاریجانی در دفاع از آقای توکلی حرف دل من را زد اما بدون توجه به محتوای آن باید بگویم که اصل صحبت کردن ایشان خلاف آئین نامه بود.
فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای با استناد به ماده 70 و 107 آئین نامه داخلی مجلس به بررسی اعتبارنامه احمد توکلی در صحن علنی اشاره کرد و خطاب به هیئت رئیسه گفت: در انتهای ماده 70 آئین نامه تصریح شده که نماینده‌ای که اعتبار نامه‌اش مورد اعتراض قرار گرفته می‌تواند دو برابر زمان صحبت معترضین، سخن بگوید و یا مقداری از وقت خود را به موافقین خود اختصاص دهد.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: بنده در آن زمان قصد داشتم به عنوان موافق دکتر توکلی صحبت کنم و به هیئت رئیسه نیز مراجعه کردم البته دوستان دیگری نیز به هیئت رئیسه مراجعه کرده بودند و قصد داشتند در موافقت صحبت کنند.

این نماینده مجلس افزود: هیئت رئیسه به ما گفت طبق آئین تنها دو نفر یعنی آقای نجابت و آقای دهقان قصد صحبت دارند. اما پس از اینکه این دو نفر صحبت کردند شاهد بودیم که آقای لاریجانی نیز به عنوان دفاع و موافق از آقای توکلی صحبت کردند.

رسایی با اشاره به ماده 107 آئین نامه تصریح کرد: البته این ماده صراحت دارد که رئیس مجلس حق دارد در خصوص موضوعات مهم در ابتدای هر جلسه صجبت کند. البته بنده موافق بودم که آقای لاریجانی صحبت کنند سخنان ایشان نیز در راستای حرف‌های دل من بود. اما این اقدام آقای لاریجانی خلاف آئین نامه بود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اینکه برخی دوستان گاهی می‌گویند که در مجلس کسی نماینده‌تر نیست این اقدام از جمله مصادیق آن است.

البته من کاری به محتوای صحبت‌های آقای لاریجانی ندارم که آیا واقعا از آقای توکلی دفاع شد و یا خیر. چرا که ایشان قصد دفاع داشت اما سخنان ایشان یا بد بیان شد و یا برخی دوستان بد فهمیدند. اما به هر ترتیب اصل سخن آقای لاریجانی بر خلاف آئین نامه بود.

نماینده تهران از محمد رضا باهنر خواست تا صراحتا بگوید که آیا تذکرش وارد است یا خیر.

در ادامه محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر رسایی گفت: تذکر شما وارد است اما حاشیه‌های آن وارد نیست، اینکه شما می‌فرمایید من سخنان ایشان را بد برداشت کردم اما بقیه خوب برداشت کردند.

وی افزود: یعنی حضار مجلس از بیانات آقای لاریجانی برداشت خیلی خوبی را داشتند و رای قاطع آنها به آقای توکلی که حتما حق ایشان بوده، را دادند. بنابراین سخنان ایشان موثر بود.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: روسای جلسه برای مدیریت جلسه گاهی مجبور می‌شوند که بحث‌هایی را داشته باشند بنابراین شما نباید اینقدر سختگیر باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها