کد خبر: ۶۵۰۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۳ تير ۱۳۹۱
تولید فیلم «مرثیه‌ای برای یک دوست» به کارگردانی سعید اسدی با موضوع حمله ناجوانمردانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس در سالگرد این فاجعه ناگوار انسانی، آغاز شد.
روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «سید احمد میرعلایی» در دیدار با «سعید اسدی» کارگردان و «قاسم قلی‌پور» تهیه‌کننده پروژه «مرثیه‌ای برای یک دوست»، از آغاز تولید این فیلم با موضوع شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنانمان در این فاجعه ضد بشری، خبر داد.

 نسخه بازنویسی نهایی فیلمنامه نهایی دیروز(دوشنبه دوازدهم تیر ماه) به مدیر عامل بنیاد ارایه شد. میرعلایی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «مرثیه‌ای برای یک دوست» محصول بنیاد سینمایی فارابی است، در این دیدار یادآور شد:‌ کشوری که دم از آزادی، تمدن و حقوق بشر می‌زند سال‌ها پیش آنچنان ظلمی بر مردم ایران روا داشت که در تضاد کامل با این ادعاهای پوچ و توخالی قرار می‌گیرد. تمدن نوپای غرب و سردمدار این تمدن یعنی امریکا برای حذف کشورهایی که نفوذ بی‌چون و چرای آن را نمی‌پذیرند و هویت و تمدن خود را در جهان فریاد می زنند همواره نسخه‌های خصمانه‌ای می‌پیچد که به حمد الله نظام اسلامی در قبال این توطئه‌ها نه تنها سر خم نکرده بلکه با قدرت و حتی در قبال تحریم‌های فراگیر آن‌ها استقلال و ارزش‌های خود را حفظ و تحکیم کرده است.

وی به سناریوهای پوشالی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در قبال ایران اشاره کرد و افزود: مگر می‌توان هجوم خصمانه نرم را در تخریب چهره مسلمانان و به ویژه کشور ما کتمان کرد. عملیات ناموفق طبس و یا حمله به هواپیمای ایرباس و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان ما نشان می‌دهد که این کشور برای تضعیف نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. آمریکا با بهره‌گیری از رسانه‌های پرقدرت خود همواره این تصویر ددمنشانه خود را تلطیف کرده و حقیقت را بر اساس منافع خود به گونه‌ای دیگر برای مخاطبان جهانی ترسیم کرده است. بر ماست که با تمامی امکانات خود به تقابل برخیزیم و نگذاریم حق هموطنان مظلوم و شهیدمان بیش از این پایمال شود. امید است این فیلم بتواند حق مطلب را در این خصوص ادا کند.

سعید اسدی نیز در این دیدار تصریح کرد: علت اصلی بازگشت من به ایران بعد از 22 سال ، تولید دو فیلم یکی در خصوص فاجعه ایرباس و دیگری اثری با موضوع کودتای 28 مرداد است. فیلمنامه «مرثیه‌ای برای یک دوست» با همکاری دوست آمریکایی‌ام که سیاست‌های ضد بشری سردمداران این کشور را بر نمی‌تابد، نوشته شده است.

وی ادامه داد: در جهان امروز با تبلیغات فراگیر غرب، همواره برچسب تروریست بودن به مسلمانان جهان و به ویژه کشور ما زده می‌شود در حالی که یک ناو آمریکایی در مرزهای دریایی و هوایی کشورمان ایران، هواپیمایی مسافربری ما را به گونه‌ای ناجوانمردانه مورد حمله قرار می‌دهد و با تبلیغات رسانه‌ایی کاذب، قبح این عمل ددمنشانه و غیر انسانی را برای مخاطبان جهانی توجیه می‌کند.

این کارگردان خاطر نشان کرد: ما غیرت ملی داریم و باید همواره بر این شاخصه هویتی خود تاکید و آن را تحکیم بخشیم و وظیفه داریم در قبال هر گونه تعرضی که به کشورمان می‌شود عکس العمل مناسبی نشان دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها