کد خبر: ۶۵۶۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۷ تير ۱۳۹۱
شبکه آی فیلم با نمایش فیلم ها و سریال های سوخته سیما و استفاده از کاراکترهای رقاص و مد روز بر آن است تا عزم خود را بر ایجاد فضای غیر شرعی اثبات نماید.

رویداد آنلاین، فیلم سینمایی "به دور از هیاهو"که در تاریخ 12/4/1391 از این شبکه پخش شد فضای فمینیستی ویژه ای را برای همگان ترسیم می نمود. فیلم حکایت زن جوانی را دارد که یکه و تنها در بیابان های سیستان دست به تولید کارخانه تولید گل زده و در مقام رئیس این کارخانه کارگران بیشماری را راهبری می کند. این کارگران که اکثرا مرد هستند در فضای پر تنش با او بر خورد داشته و گاهی نیز در گیری هایی میان او و عده ای از اوباش در فیلم دیده می شود. این زن که در فیلم به عنوان زنی نمونه معرفی می شود زنی است که با کار شکنی ها مبارزه کرده و در نهایت با کمک کارشناس متخصص تازه وارد موفق به حل معضل خراب کاری شده و به صدور گل ها به کشور های دیگر دست میابد.

در بسیاری از لوکیشن ها، زن به تنهایی دهان به دهان مردان می گذارد و بی باک از این که اینجا بیابان است و به دور از هر نوع امنیت و آرامش در محیط های خلوت با مردان به گفتگو می نشیند. فیلم علاوه بر درون مایه های فمینیستی پر از دیالوگ های نا هنجاری است از طرف بازیگران نقش مثبت که معمولا الگو سازند. این نوع گفتگو ها به جز تائید ارتباط صمیمانه دو نامحرم از جنس غیر شرعی هیچ چیز دیگری را به ارمغان نمی آورد.

جناب ضرغامی باید بدانند اگر چه حضور زنان در ساختار فعالیت کشوری می تواند بسیار مفید باشد؛ اما نباید فراموش کرد با وجود تساوی زن و مرد؛ حقوق و تکالیف یک سانی ندارند. مردان موظف به نفقه اند اما زنان نه. زنان متحمل وضع حملند و مردان نه. مسلم است جا به جایی در این حقوق و وظایف علاوه بر آن که از جانب خدا مردود است، باعث ضربه اجتماعی، فرهنگی نیز می گردد. کجای دین مبین اسلام اجازه داده زنان در پست های مدیریتی سخت در فضاهای سخت قرار بگیرند و با مردان دم خور شده و با ایشان به بهانه کار خلوت نمایند؟ زن مدیر خوبی است اما در فعالیت هایی برابر ویژگی های خود. لطافت زن اجازه هر کاری را به او نمی دهد، همان طور که خشونت مرد هم اجازه هر کار لطیفانه ای را به او نمی دهد. قرار نیست ما از زنان مدیرانی بسازیم که وقتی شب به خانه می آیند لطافت خود را پای میز چانه زنی با مردان گذاشته باشند. پخش این نوع فیلم ها به جز ایجاد روحیه استقلال طلبی افراطی زنان چه به ارمغان می آورد؟ اگر می خواهید مدیریت زنان را به رخ بکشید بهتر است مدیره ای را معرفی نمایید که در مدرسه موفق است یا استاد دانشگاه و یا مدیر یک بخش اداری که با نا محرمان هم چندان اختلاطی نداشته و بتواند روحیه زنانه خود را نیز حفظ نماید.

باید حدود و ثغور کار را پیش از انجام باز شناخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام
تحلیل بسیار پر محتوایی است
با تشکر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۰
۰
حالتون خيلي بده ها.
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۰
۰
حرف حق جواب نداره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها