کد خبر: ۶۵۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۱۸ آبان ۱۳۸۹

«در چنگال عقاب»؛ گزارش واقعي و مستند از نحوه رهگيري و فرود هواپيماي حامل عبدالمالك ريگي، به كوشش سيدحكمت قاضي ميرسعيد توسط انتشارات سوره مهر منتشر مي‌شود.

به گزارش رجانيوز به نقل از انتشارات سوره مهر، سيدحكمت قاضي ميرسعيد درباره اين كتاب گفت: «در چنگال عقاب» روايت مستند از نقش نيروي هوايي ارتش در دستگيري عبدالمالك ريگي و نحوه رهگيري و دستگيري او توسط نيروي هوايي است.

وي افزود: درست است كه كار اطلاعاتي را وزارت اطلاعات انجام داد اما كار اصلي كه در آسمان اتفاق افتاد و كاري بسيار سخت و طاقت فرسا بود را خلبانان نيروي هوايي انجام دادند.

اين نويسنده ادامه داد:نحوه عمليات به اين گونه بود كه ساعت 10 شب از طريق خبري كه از فرودگاه دبي به وزارت اطلاعات داده شد مسئولين درصدد برآمدند كه فورا براي دستگيري ريگي اقدام كنند.

قاضي ميرسعيد گفت:به محض ارسال اين خبر، گزارش آن به فرماندهي كل ارتش، سرلشكر صالحي داده شد و او از طريق معاونت اطلاعاتي وارد عمل شد و فرماندهي عمليات به نيروي هوايي ارتش سپرده شد.سرتيپ شاه صفي؛ فرمانده نيروي هوايي هم با توجه به اينكه تنها يك ساعت ونيم زمان وجود داشت سريعا با ديگر فرماندهان نيرو، نحوه عمليات را طرح ريزي كردند.

وي افزود:چندين گزينه براي نحوه عمليات وجود داشت اما بهترينگزينه، فرود هواپيماي مسافربري در فرودگاه بندرعباس بود.با توجه به اينكه از دبي تا بندرعباس نيم ساعت فاصله بود و فرصتي براي دخالت بيگانگان و همچنين احتمال اينكه با خبردار شدن خلبان ممكن بود او هواپيما را برگرداند وجود نداشت و همچنين فرودگاه بندرعباس در كنار پايگاه هوايي با قدرت عمليات بالا وجود دارد كه اين گزينه انتخاب شد.

قاضي ميرسعيد گفت: عين عملياتي كه براي دستگيري عبدالمالك توسط نيروي هوايي صورت گرفت در اين كتاب به صورت مستند آمده كه با فرماندهي اين عمليات، فرماندهي پايگاه و خلبانان پايگاه شكاري مصاحبه شد.
وي افزود: دقيقا به صورت واقعي از لحظه ارسال خبر حضور عبدالمالك ريگي در هواپيماي مسافربري، نحوه رهگيري، انجام عمليات و همچنين فرضياتي كه در خصوص عدم تمكين خلبان به فرود وجود داشت در اين كتاب آمده است.
قاضي ميرسعيد افزود: اين كتاب كه توليد دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري است حدود 200صفحه دارد و در پايان كتاب، عكس‌ها و انعكاس آن در خبرگزاري‌ها و مطبوعات جهان آمده است.

گفتني است اين كتاب هم اكنون مراحل آماده سازي فني را طي مي‌كند و به زودي منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها