کد خبر: ۶۷۱۷۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۲۴ تير ۱۳۹۱
دو كارگر كه تنها مجروحین بستری در بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس هستند جزییات حادثه انفجار پنجشنبه شب در یك واحد تولیدی جزیره قشم را تشریح كردند.

علی حقیقی كه به گفته خودش كمترین فاصله را با كوره منفجر شده داشته جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت:این حادثه حدود ساعت شش عصر در كارگاه ذوب باتری های كهنه رخ داده است.

وی كه از بشاگرد برای كار به روستای تولا در جزیره قشم آمده و در دومین روز اشتغال خود دچار این حادثه شده افزود:كوره خود به خود منفجر شد و فرصتی برای گریز و فرار كارگران نبود.

این كارگر 40 ساله كه متاهل و دارای چهار فرزند است ادامه داد:پس از این حادثه ابتدا به بیمارستان قشم و پس از آن به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شده است.

حقیقی از ناحیه كمر ،سینه و اندام تحتانی دچار سوختگی و آسیب شده است.

یكی دیگر از كارگران مجروح نیز دراین باره اظهار داشت:در حال شكستن باتری های كهنه و فرسوده بوده كه بر اثر انفجار كوره ذوب ،دچار حادثه شده است.

علی كمالی نیز 38سال سن دارد و از اهالی جغین در شهرستان رودان است كه بنابر گفته خودش حدود 10روز از آغاز به كارش در این واحد صنعتی می گذشته است.

وی اضافه كرد:هنگام انفجار حدود 50متر از كوره فاصله داشته ودر حال حاضر از ناحیه هر دو دست ،اندام تحتانی و كمر دچار سوختگی و صدمه شده است.

وی ادعا می كند:انفجار كوره در دو مرحله صورت گرفته و انفجار اصلی حدود 20دقیقه پس از نشانه های اولیه بروز مشكل در كوره رخ داده است.

بهیار كشیك بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی نیز میزان سوختگی این دو كارگر را جزیی و حدود پنج درصد اعلام می كند.

نجمه ملایی ادامه داد:این مجروحین حدود ساعت 11شب پنجشنبه 22تیرماه به بیمارستان شهید محمدی آورده شده و پس از درمان های اولیه در بخش اورژانس به بخش سوختگی منتقل شده اند.

وی اضافه كرد:اقدامات درمانی و تعویض پانسمان در ساعت های تعیین شده برای مجروحین انجام می شود و سرعت بهبود آنان مناسب است.

قابل ذكر است:پنجشنبه شب بر اثر انفجار كوره یك واحد استحصال شمش سرب از باتری های فرسوده ،13كارگر شیفت شب این واحد صنعتی مصدوم شدند كه 11نفر آنان به صورت سرپایی در بیمارستان قشم مداوا گردیدند و دو نفر از آنان نیز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند كه در حال حاضر در بخش سوختگی بستری هستند.

این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها