کد خبر: ۶۷۲۵۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۵ تير ۱۳۹۱
با وجود درخواست های مکرر دغدغه مندان انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم جمع آوری کتاب های غیر مجاز از سطح خیابان انقلاب تهران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی کشور ، هنوز برخورد قاطعی با دستفروشان این گونه کتاب های منحرف کننده صورت نگرفته است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی صراط ، سال هاست که پیاده روهای خیابان انقلاب تهران مملو از دستفروشانی است که کتاب های غیراخلاقی و غیرمجاز را به راحتی در اختیار خوانندگان خود که اغلب هم از قشر جوان جامعه هستند قرار می دهند و هیچ برخورد قاطعی هم با آنان نمی شود .


توجه به عناوین و محتوای کتاب های ارائه شده توسط این دستفروشان نشان می دهد که، غالبا آفت کار آنان در حوزه دین و فرهنگ منعکس می شود واین افراد با ارائه کتاب هایی که بیشتر جنبه تخریبی برای فرهنگ ایرانی - اسلامی دارد، سعی در از بین بردن ارزش های جامعه دارند .فروش کتاب هایی که بیشتر معرف عرفان های نوظهور و انحرافی است از دیگر فعالیت های این کتاب فروشان دوره گرد است که این روزها به عقیده بسیاری ، عاملی تهدید آمیز برای فکر و اندیشه جوانان کشور به حساب می آید .

افراد سودجو در حالی در سایه غفلت مسئولان ، کتاب های این عرفان های منحرف را در خیابان های شهر به راحتی عرضه و به فروش می رسانند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته گرایش جوانان به این نوع عرفان های مبتذل در لیست اولین اولویت های جنگ نرم غرب علیه ایران قرار دارد . فروش آثار نویسندگان غربی که اغلب با ارائه افکار مسموم خود بیشتر راه گشای پیروان مکتب های پوچگرایی و با اصطلاح "نیهیلیسم " در کشور های خود هستند ، از دیگر خطرات آزاد گذاشتن این کتاب فروشی های بی قاعده است ، که با هر عنوانی و جلدی می توانند آزادانه به تبلیغ کالا های خود بپردازند و کسی هم جلو دار آنان نیست .


ارائه کتاب هایی که روابط جنسي و مسائل زناشويي را به صورت غيرمتعارف ترویج می کنند و در بعضی از آنها نیز سي‌دي‌هاي آموزشی وجود دارد  از دیگر کتاب هایی است که در این کتاب فروشی های بی بند و قاعده ارائه می شود. از سويي ديگر فروش آثار نويسندگاني كه در آثارشان به تخريب مباني ديني می پردازند و ارزش‌هاي ملي و انساني را لگدمال مي‌كنند نیز در پیاده رو های میدان انقلاب به وفور يافت مي ‌شود .

در شرایطی که همه روزه کتاب فروشان دوره گرد میدان انقلاب ، با ارائه ‌ی‌ حجم انبوهی از کتب ضاله در اشکال متنوع، حضوری فعال در میان ناشران قانونی کشور دارند و کتاب های آنان حتی ارزان تر از برخی کتب اسلامی و فرهنگی کشور به خوانندگان ارائه می شود ، نمی توان انتظار داشت تا روز به روز از رواج پدیده های مربوط به تهاجم فرهنگی و آثار مخرب آن در جامعه کاسته شود .


حال جا دارد مراجع انتظامی، نظارتی و فرهنگی با نظارت و برخورد دقیق روی فعالیت این گونه افراد در فضای فرهنگی کشور گامی موثر را در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ارزش های انقلاب اسلامی بردارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها