کد خبر: ۶۷۳۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۵ تير ۱۳۹۱
مسئولان در دفتر آژانس بین المللی جاپان(جایکا) از ایران، خواستار مبارزه جدی با فقر در افغانستان شده اند.

به گزارش روزگارنو، به نقل از خبرگزاری «بخدی» افغانستان، این در خواست در مراسم افتتاح سیمینار " آشنایی با راهکارهای کاهش فقر زنان" با حضور کریمه سالک، مدیر اداره امور زنان  و شماری دیگر از مقام های ایرانی و جاپانی در تهران، مطرح شد.

مقام های جاپانی در این نشست، با اشاره به مشترکات فرهنگی میان افغانستان و ایران، روی همکاری های همه جانبه به منظور توسعه و توانمندسازی افغانستان تاکید کردند.

مسئولان در دفتر آژانس بین المللی جاپان(جایکا) از ایران، خواستار مبارزه جدی با فقر در افغانستان شده اند. مسئولان در دفتر آژانس بین المللی جاپان(جایکا) از ایران، خواستار مبارزه جدی با فقر در افغانستان شده اند.

آشنایی با سیاست های فرهنگی ایران، بازسازی افغانستان و کاهش فقر در این کشور، از برنامه های اصلی این نشست، عنوان شده است.

نماینده جایکا در ایران، از آغاز دوره های آموزشی برای دهقانان افغانستان خبر داده گفت که این برنامه برای قشر فقیر به خصوص زنان افغانستان، در ایران برگزار خواهد شد.
او از هیئت افغانی که برای آموزش به ایران فرستاده می شود خواست تا برای انتقال تجربیات شان به مردم افغانستان، تلاش کنند.

فرهنگ مشترک

کریمه سالک مدیر اداره امور زنان نیز، با اشاره به فرهنگ مشترک میان افغانستان و ایران، گفت که روابط فرهنگی میان دو کشور، منشا پیشرفت و خدمات ارزشمند علمی در جهان به شمار می رود.

او افزود، در افغانستان آرامش نسبی برقرار شده و دولت در نظر دارد تا از تجربیات کشور های همسایه از جمله ایران استفاده کند.

به گفته خانم  سالک، در چند دهه جنگ، زنان افغانستان نسبت به مردان خسارت و آسیب بیشتری را متحمل شده اند.

مدیر کل دفتر امور زنان ایران نیز در این نشست، گفت که کشورهای افغانستان و ایران، دارای مشترکات فرهنگی و دینی زیادی است که این امر می تواند کارهای مشترک و ارزشمندی را اساس گذاری کند.

جایکا، سازمان مستقل و بین المللی است که برای پیشرفت کشورهای درحال توسعه، از سوی جاپان، فعالیت می کند.

توضیح ضروری: برای رعایت امانت، رسم الخط و گویش خبر حفظ شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها