کد خبر: ۶۷۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۴ آبان ۱۳۸۹
معاون عمراني استاندار تهران گفت: بازگشت شهرستان ري به تقسيمات كشوري به زودي ابلاغ خواهد شد.
محمدرضا محمودي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص جدا شدن شهر ري از تهران اظهار داشت: شهرستان ري در تقسيمات كشوري ساختار جداگانه‌اي دارد.

وي در ادامه افزود: شهرستان ري داراي فرمانداري و چندين شهرداري به نام‌هاي كهريزك و باقرشهر است كه بر اساس تقسيمات كشوري كه در وزارت كشور تعريف شده است و همچنين بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، مرزهاي اين شهرستان مشخص شده و بايد ري شهرستاني مستقل باشد.

محمودي بيان داشت: شهرداري تهران تجاوزهايي را در تقسيمات كشوري داشته و از محدوده تعريف شده فراتر رفته است و به محدوده شهرستان‌هاي ديگر مانند ري وارد شده كه اين موضوع موجب دوگانگي در مديريت شده است.

معاون عمراني استاندار تهران افزود: اين دوگانگي در مديريت شهرستان ري موجب سو‌ء استفاده سود جويان و بروز مشكلاتي مانند موضوع مرتضي‌گرد و ساخت‌وسازهاي غير قانوني مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در تقسيمات كشوري بايد به قانون مراجعه كنيم، گفت: شهرداري تهران ‌بايد از قسمت‌هايي كه برخلاف تقسيمات كشوري وارد شده است، خارج شود.

محمودي به شكايات مردم شهرستان ري در خصوص دوگانگي مديريت در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: شكايات مختلفي از مردم رسيده كه در ديوان عدالت اداري نيز مطرح شده است به عنوان مثال شخصي در شهرستان ري براي دريافت مجوز ساخت‌وسازي توسط شوراي شهر باقرشهر هزينه‌اي را پرداخت كرده و شوراي شهر تهران نيز هزينه‌اي در اين خصوص تعريف كرده است كه اين موضوع موجب شكايت وي شده است و اين در حالي است كه بر اساس تقسيمات كشوري اين ساخت‌وساز به شوراي شهر باقر شهر مربوط مي‌شود و در حوزه تهران نيست.

وي بيان داشت: اين موضوع در حالي بررسي و پيگيري است و به زودي بازگشت شهرري به تقسيمات كشوري ابلاغ مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها