کد خبر: ۶۷۵۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۶ تير ۱۳۹۱
بخش ورزشي سايت ياهو در گزارشي به جنجال‌سازي‌هاي مربيان و بازيكنان پرتغالي پرداخته و نكته جالب آنكه در اين فهرست نام سرمربي جديد پرسپوليس هم وجود دارد.
ايسنا، در گزارش سايت ياهو اسپورت آمده است: پيداست كه يكي از پارامترهاي اصلي انديشه‌ورزي علمي و منطقي قاعده (عدم تعميم و شموليت) است كسي كه منطق را خوانده باشد به خوبي با اين اصطلاح آشنا است. به اين معنا كه وجود يك حالت معين در شرايطي خاص نمي‌تواند به اين معنا باشد كه اين حالت در تمام شرايط و حالت‌هاي مشابه هم رخ خواهد داد و از همان صفات ويژگي‌ها برخوردار خواهد بود. به عنوان مثال وقتي مي گوييم كه يك فرد اسكاتلندي حسود است، نبايد اين ويژگي را براي تمام اسكاتلندي‌ها تعميم دهيم و همه آنها را حسود بدانيم، اما چنانچه با ۱۰ نفر اسكاتلندي برخورد كردي و همه آنها را حسود يافتي آيا از قاعده بالا صرف نظر نمي‌كني؟


ـ اجازه بدهيد اسكاتلند را ترك و به طرف جنوب اروپا يعني پرتغال حركت كنيم در اينجا هوا نسبت به اسكاتلند گرمتر است و ورزش فوتبال از محبوبيت بسيار زيادي برخوردار است. در اينجا بسياري از كودكان را خواهي ديد كه با مهارت توپ را به حركت در مي‌آورند و چشم‌ها را غرق خود مي‌كنند. در اينجا مي‌خواهيم شش چهره سرشناس و تاريخ ساز فوتبال پرتغال را ذكر كنيم كه بعضي از ما عاشق آنها هستيم، اما درباره بعضي ديگر حتي طاقت شنيدن نام‌شان را هم نداريم.


۱ـ آقاي خاص


از آن زمان كه اسم ژوزه مورينيو در جهان فوتبال مطرح شد، همواره خبر جنجال سازي و مساله سازي وي را مي‌شنويم. وي همواره تلاش مي‌كند تا واكنش‌هاي متفاوت و غير منتظره‌اي داشته باشد و هيچ گاه به احساسات بازيكنان، مربيان يا حتي سران و مسئولان ديگر تيم‌ها توجه نمي‌كند بلكه بر عكس گاهي اوقات عمدا براي كسب امتياز به تخريب و اذيت كردن حريفان مي‌پردازد.


خلاصه اين كه ژوزه مورينيو از هر فرصتي براي جلب نگاه‌ها استفاده مي‌كنند و سخن، رفتار و حتي نگاه‌هاي او با هدف خاصي است.


۲ـ شواليه سفيد


كريستيانو رونالدو همچون ژوزه مورينيو افتخارات زيادي به دست آورده است و همواره در اين چند سال اخير از ستاره‌هاي جهان فوتبال بوده است و رقابت تنگاتنگي با ليونل مسي داشته و دارد.


رونالدو بازيكني سريع و قوي است و ضربات سر او ويران كننده است. پاهاي او چارچوب دروازه را به خوبي مي شناسند و ضربات آزاد مثال زدني مي‌زند، اما با اين حال بسياري او را به غرور "خود خدا انگاري" متهم مي‌كنند و سخنان و مصاحبه‌هاي او را نمونه آشكاري براي توجيه سخن خود مي‌آورند. به عنوان مثال در جايي گفت: من ثروتمند، خوش تيپ و بازيكني خوب هستم. يا تمسخر او به ابراهيموويچ نمونه ديگر جنجال سازي او است. البته در اين زمينه مثال‌هاي زيادي وجود دارند كه به خاطر به دراز نكشيدن سخن آنها را ذكر نمي‌كنيم.


۳ـ قصاب


اسمي كه با آن پپه مدافع رئال مادريد را مي‌شناسند. اسمي كه در اين چند سال اخير در جهان سحرآميز مستطيل سبز طنين انداز شد. اما چرا اسم پپه در ليست جنجال سازهاي پرتغال قرار دارد؟ كسي كه در باشگاه قرن بازي مي‌كند طبيعي است كه شهرت او در جهان بپچيد و همه با نام او آشنا باشند، به ويژه اين كه او در فصل گذشته رقابت‌هاي لاليگا و همچنين در يورو ۲۰۱۲ نمايش بسيار خوبي داشت، اما عجيب،ولي واقعي اين است كه بيشتر شهرت پپه به خاطر خشونت در سبك بازي او است آنچه كه او دو فصل پيش با كاسكرو مدافع ختافه انجام داد، گوياترين مثال در اين زمينه است.


براي اثبات جنجالي سازي او همين كافي است كه رسانه‌هاي اسپانيا لقب «قصاب» را به او داده‌اند. البته به زير گرفتن دست مسي هم از ديگر جنجال سازي اين مدافع پرتغالي است.


۴ـ فيگو


بازيكني از دوراني طلايي رئال مادريد، ستاره بارسلونا و محبوب هواداران اين تيم. اما فيگو كه بازوبند كاپيتاني بلوگرانا را بر بازو مي‌بست دست به ماجراجويي بزرگ زد و از بارسلونا راهي رقيب ديرينه اين تيم يعني رئال مادريد شد تا با ستاره‌هاي آن زمان اين تيم يعني رونالدو، زيدان، بكام، رائول و روبرتو كارلوس هم بازي شود. تماشاگران بارسلونا با اين اقدام فيگو هيچگاه او را فراموش نكردند و حتي به هنگام آمدن به نوكمپ با سر خوك از او پذيرايي كردند.


۵ـ جادوگر شياطين سرخ


اين لقبي است كه تماشاگران الاهلي براي مانوئل ژوزه سرمربي جديد پرسپوليس انتخاب كردند. تماشاگران الاهلي عاشق اين مربي با تجربه هستند. او بهترين مربي تاريخ الاهلي مصر است و ۱۹ جام با اين تيم كسب كرد. با اين وجود او هم در ليست جنجال سازهاي پرتغال قرار دارد.


فرگوسن فوتبال آفريقا رابطه خوبي با رسانه‌ها نداشت و پرتاب كردن كفشش به صورت يك عكاس نمونه گوياي در اين زمينه است. پاره كردن پيراهنش در اعتراض به داور از ديگر واكنش‌هاي اين مربي پرتغالي است، همچنين در آخرين جنجال خود در مصر با الفاظ تند از خجالت اهالي رسانه درآمد. همه اين‌ها شواهد گويايي است كه ژوزه يك مربي غير قابل پيش بيني به معناي تمام كلمه است.


۶ـ رائول ميرلس


هافبك چلسي كه در اين ليست شش نفره از شهرت كمتري برخوردار است. مدل موهاي عجيب و غريب او و شادي گل عجيب‌تر از آن باعث شده كه هواداران فوتبال او را بازيكني غير عادي بدانند.


آيا با آوردن اين مثال طبيعي نيست كه اين سوال به ذهن‌ها خطور كنيد كه جنجال سازي عادت پرتغالي‌ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۱
۴
۵
به امید خدا مانوئل با پرسپولیس هم نوزده تا جام رو فتح میکنه...
پاسخ
ناشناس
ICELAND
۰۱:۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۵
۳
مثل اینکه خود جوش پرسپولیس را میخواهید خراب کنید رقابت هم اگر میخواهد باشد باید جوانمردانه باشد نه شایعه سازی های دروغ سردار خدا بهت کمک کند و نیرو بدهد که در مقابل بدخواهان پیروز شوی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها