کد خبر: ۶۸۰۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۹ تير ۱۳۹۱

رییس نظام پزشکی خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: با توجه به گرمای زیاد هوا و مدت زمان طولانی که افراد باید روزه باشند برای جلوگیری از تشنگی از خوردن غداهای سرخ شده خودداری کنند.

دکتر "محمد حسین انصاری مود" در گفت و گو با ایسنا- افزود: غذاهای سرخ شده در طول روز ایجاد عطش می‌کنند وبدن افراد آب زیادی می‌طلبد.
 
وی ادامه داد: در زمان سحر از خوردن چای به دلیل اینکه ادرار آور است و سبب دفع نمک ازبدن و ایجاد تشنگی می‌شود پرهیز شود.
 
انصاری مود گفت: افراد به جای نوشیدن چای میوه جاتی مانند هندوانه و طالبی مصرف کنند.
 
وی با بیان اینکه افراد در زمان سحر ازغذاهای دیرهضم به منظور جلوگیری از گرسنگی در طول روز استفاده کنند، اظهار كرد: غلات، نان سبوس‌دار، حلیم و آش‌هایی که به وسیله برگ چغندر پخته می‌شوند بسیار مناسب هستند.
 
این مقام مسوول، تصریح کرد: به هیچ عنوان از آرد سفید به دلیل اینکه تصفیه شده است و خیلی زود جذب بدن می شود استفاده نشود.
 
وی با ذکراینکه یکی از راه‌های بسیار خوب جهت جلوگیری از گرسنگی در طول روز خوردن مواد غذایی فیبردار در هنگام سحر و افطار است، توضیح داد: بادام، نخود سبز و بادمجان غذاهایی هستند که دارای مقدار فروانی فیبر است.
 
رییس نظام پزشکی خراسان شمالی، تصریح کرد: افراد به منظور جلوگیری از بروز تشنگی در طول روز از خوردن مواد غذایی تند خودداری کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: افراد برای خوردن سحری وقت بگذارند و به آرامی آن را بخورند و بعد از خوردن سحری به طور جدی از دراز کشیدن به مدت یک ساعت خودداری کنند.
 
انصاری مود ادامه داد: در هنگام افطار نیز افراد روزه خود را با یک چای کمرنگ ولرم همراه با خرما باز کنند.
 
وی گفت: بهتر است در هنگام افطار کمی نان و پنیر و یا سبزی خورده شود سپس بعد از یک ساعت شام که می‌تواند شامل برنج، گوشت و یا آش باشد مصرف شود و بعد از یک ساعت نیز میوه خورده شود.
 
این مقام مسوول، تاکید کرد: افراد به جای خوردن شیرینی جاتی مانند زولبیا و بامیه، خرما استفاده کنند.
 
به گفته وی طی این ماه باید پروتئین، سبزی‌جات، میوه‌جات، لبنیات، نشاسته و مایعات استفاده شود.
 
رییس نظام پزشکی خراسان شمالی، توضیح داد: افراد از قرار گرفتن در آفتاب مستقیم برای جلوگیری از تبخیر آب بدن و همچنین از گرفتن روزه بدون سحری به منظور اینکه سبب کاهش قند خون، کاهش مایعات، افت فشار خون و عدم توانایی در انجام کار می‌شود، خودداری کنند.
 
وی افزود: بیمارانی که همیشه دارو مصرف می‌کنند و یا بیماران مبتلا به سنگ کلیه، قند خون، ناراحتی‌های گوارشی، خانم‌های باردار، پیرزن و پیرمردها حتما قبل از شروع این ماه مبارک و برای گرفتن روزه به پزشک مراجعه کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها