کد خبر: ۶۸۳۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۳۱ تير ۱۳۹۱
از ظهر امروز شایعه کشته شدن هاکان فیدان به یکی از داغ ترین موضوعات رسانه های ترکیه تبدیل شد.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از پایگاه های خبری و شبکه های تلویزیونی ترکیه اخباری را مبنی بر کشته شدن دکتر هاکان فیدان رییس سرویس اطلاعاتی این کشور منتشر کرده و ادعا کردند که این مقام عالی رتبه امنیتی، در یک سوءقصد و به ضرب دو گلوله کشته شده است.
ساعاتی پیش خبرگزاری آناتولی ترکیه با انتشار اطلاعیه ای که از سوی یکی از مقامات میت در اختیار رسانهها گذاشته شد، شایعه مرگ هاکان فیدان را رسما تکذیب کرد.



در این اطلاعیه آمده است:" برخی از پایگاه های خبری و نیز شبکه های اجتماعی اخباری مبنی بر کشته شدن رییس تشکیلات ملی استخبارت ترکیه منتشر کرده اند که همه این شایعات دور از واقعیت بوده و این سازمان، پخش چنین شایعاتی را تلاش های هدفمندی برای حمله به اعتبار و امنیت خود تلقی می کند. دکتر فیدان در حال حاضر در محل کار خود در آنکارا مشغول خدمت بوده و انتظار داریم چنین شایعاتی مورد توجه مردم قرار نگیرد."
گفتنی است چندی پیش احضار شدن رییس میت به دادگاه به اتهام مذاکره مستقیم با پ.ک.ک و نیز دستگیری چند مقام ارشد این سرویس اطلاعاتی همچون خانم آفات گونش، بحران سیاسی امنیتی بزرگی را در ترکیه به وجود آورد و به دستور اردوغان نخست وزیر ترکیه قانونی در مجلس ملی این کشور به تصویب رسید که بر اساس آن هیچ کدام از مقامات قضایی ترکیه حق ندارند بدون هماهنگی با نخست وزیر، مسئولین میت را احضار کنند.
بر اساس قوانین ترکیه سرویس اطلاعاتی میت مستقیما زیر نظر شخص نخست وزیر فعالیت می کند و به جای وزیر، مقامی به نام مستشار در راس آن قرار می گیرد. رییس فعلی میت دارای دکترای روابط بین الملل بوده و به مدت چند سال در واحد نیروهای واکنش سریع ناتو در آلمان، بلژیک و چند کشور دیگر فعالیت کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها