کد خبر: ۶۸۳۹۸
زمان انتشار: ۱۶:۲۸     ۳۱ تير ۱۳۹۱
وزرای امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای پاسخگویی به سؤالات ارائه گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر می‌شوند.
فارس، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهند و قرار است در این جلسات پس از مروری بر آخرین اخبار و تحولات بین‌المللی، آخرین اخبار را با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد رسیدگی قرار دهند.

جمع‌بندی و بررسی نهایی طرح‌ها و لوایح مطروحه در کارگروه‌های کمیسیون و رسیدگی به سؤالات تعدادی از نمایندگان از علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از دیگر دستور کارهای این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

محمدرضا تابش نماینده اردکان، مهدی سنایی نماینده نهاوند و یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر، نمایندگانی هستند که قرار است وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سؤالاتشان در کمیسوین مذکور حضور یابد.

بررسی و مروری بر آخرین اخبار و تحولات اجتماعی با حضور سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کارگروه دفاعی کمیسیون نیز لوایح به هزینه قطعی کردن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک، الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و الحاق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی را بررسی می‌کند.

کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی هم هفته جاری لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان راجع به احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جریانی بر روی رودخانه ارس، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به مقاوله‌نامه در مورد حداقل استانداردها در کشتی‌های تجاری و لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان انسانی سازمان ملل متحد جهت تأسیس دفتر زیستگاه (هبیتات) سازمان ملل متحد برای کاهش بلایا در تهران، را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کارگروه امنیت داخلی بررسی طرح جامع کاداستر، رسیدگی به لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و بررسی لایحه انتقال موردی محکومان به حبس را در دستورکار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها