کد خبر: ۶۸۵۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
در ایام ماه رمضان مساجد سوریه به شدت فعال عمل می کنند و با برگزاری مراسم دعا و مناجات و همچنین اطعام روزه داران این ماه را پاس می دارند.
باشگاه خبرنگاران-سوریه کشور عرب زبان است که در جنوب غرب آسیا و شرق دریایی مدیترانه قرار دارد این کشور نزدیک به 22 میلیون نفر جمعیت دارد که 90 درصد آنان مسلمان هستند.



هر ساله پیش از رویت هلال ماه رمضان مسلمانان سوریه به غبار رویبی از مساجد و آذین بندی کوچه ها و خیابان ها می پردازند به نحوی که فضای برپایی یک جشن عبادی در سراسر کشور نمایان می شود.



در چند سال اخیر با انتشار وسایل ارتباط جمعی مسلمانان سوریه به محض اعلام خبر رویت هلال ماه رمضان با ابزارهایی مثل پیامک، ایمیل و تماس تلفنی آغاز ماه مبارک را به یکدیگر تبریک می گویند و با این کار نوعی آمادگی ذهنی برای هم به وجود می آورند.



مردم سوریه، در ماه رمضان هر روز صبح با آواز سحر که به آن (طبل زنی) می گویند از خواب بر می خیزند و با صدای این طبل مردم خود را برای نماز و تهیه غذای سحری آماده می کنند.



در ایام ماه رمضان مساجد سوریه به شدت فعال عمل می کنند و با برگزاری مراسم دعا و مناجات و همچنین اطعام روزه داران این ماه را پاس می دارند.

تلویزیون و  رادیوی رسمی سوریه نیز برنامه های مختلفی در این ماه به مخاطبان خود ارائه می کند از پخش مراسم عبادی در مساجد گرفته تا پخش سریال هایی با مضمون ماه رمضان و روزه داری.



مردمان سوریه دهه نخست ماه رمضان را "دهه غذا" می نامند که دلالت به توجه مردم به تهیه غذا برای وعده های سحر و افطار دارد دهه دوم را "دهه پوشاک" می نامند که اشاره به تهیه پوشاک برای استقبال از عید فطر دارد و دهه سوم را "دهه شیرینی" می خوانند که کنایه ای در مورد خرید و فروش شیرینی روز عید است.



در ماه مبارک رمضان انس و الفت خاصی میان مسلمانان سوریه به وجود می آید و همه سعی می کنند تا برای رضای خداوند سبحان تا جایی که می توانند به دیگران کمک نمایند و دست یکدیگر را در سختی ها زندگی بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها