کد خبر: ۶۸۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۹ آبان ۱۳۸۹
شاید برای ما هم اتفاق بیفتد..
حسام روحانی در وبلاگ جنگ از خانه نوشت :

شاید برای ما هم اتفاق بیفتد...




«امروز يكى از مسائل مهم و فورى دنياى اسلام، مساله‌ برادران ما در پاكستان است. البته مردم ما كمك كردند، دولت كمك كرد - خداوند ان‌شاءاللَّه قبول كند و خير بدهد - ليكن كافى نيست. كسانى كه حج مشرف مي‌شوند - در درجه‌‌ اول زائر ايرانى كه همسايه است، نزديك است، شاهد مشكلات آنهاست‌– مي‌توانند خيلى از اين هزينه‌هاى زائد و غير‌لازم را حذف كنند، به قيمت غمگسارى از يك برادر يا خواهر مسلمان در پاكستان؛ اينها پيش خداى متعال خيلى اجر دارد؛ اين يك

تمرين است، يك تجربه است؛ بعد هم زوار و حجاج بقيه‌‌ كشورهاى اسلامى؛ اين پيام را به آنها هم بدهيد، آنها را هم به اين معنا تشويق و ترغيب كنيد».



فرمایشات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای


در دیدار کارگزاران حج با معظم له/ 17 مهر 1389


«فاجعه سیل‌زدگی که برادران و خواهران مسلمان پاکستانی را در محنتی بزرگ فروبرده است، هر روز ابعاد گسترده‌تری می‌یابد... ملت مسلمان پاکستان در حالی با این مصیبت بزرگ مواجه است که نیروهای اشغالگر و متجاوز آمریکایی مستمراً با دستاویز قرار دادن بهانه‌های واهی، خاک این کشور اسلامی را در معرض تاخت و تاز قرار می‌دهند. حجم خسارت‌های وارده چنان گسترده است که افزون بر نیاز فوری و مبرم میلیون‌ها برادر و خواهر ما و شما به آذوقه، لباس و محل سکونت، بخش عظیمی از زیرساخت‌های پاکستان از بین رفته است.


                      

متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی وظیفه خود یعنی خدمت‌رسانی به انسان‌های مصیبت‌زده را به خوبی انجام نداده‌اند، امری که به نوبه خود درخور توجه و موشکافی است. حجم کمک‌های ما هر چه باشد، اندکی است در برابر اقیانوس نیاز سیل‌زدگان پاکستانی، اما باید در این موقعیت خطیر، براساس اخوت اسلامی به وظیفه خویش عمل کنیم و به یاری این برادران و خواهران مصیبت‌زده بشتابیم».


پیام ولی امر مسلمین جهان به ملل مسلمان


در پی فاجعه عظیم سیل در پاکستان/ 9 شهریور 1389


«قضيه‌اى كه از همه فورى‌تر است، سيل پاكستان است؛ اسمش سيل است، اما در واقع يك بلاى عظيم، يك مصيبت بزرگ براى ملت پاكستان كه يكى از ملت‌هاى مؤمنِ امت اسلامى است و در همه‌ قضاياى گوناگون اين ملت جزو پيشروها بوده است و پيش‌قدم بوده است در اظهار ديانت، در اظهار تعصب دينى و پايبندى دينى، به وجود آمده است. اين ملت امروز مبتلاست به يك مصيبت عظيم... اين مردم امروز به آب احتياج دارند، به غذا احتياج دارند، به لباس احتياج دارند، به سرپناه احتياج دارند، به همه‌ لوازم زندگى احتياج دارند... پاكستان ضربه‌ سختى خورد. هر مقدارى كه مي‌توانيم، بايد كمك كنيم. خداوند كمك كند كه بتوانيم، هر مقدارى كه مي‌توانيم؛ اين مساله‌ مهمى است».


بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی


در خطبه‌های نماز عید سعید فطر/ 19 شهریور 1389


***


فاجعه سیل پاکستان که منجر به مرگ هزاران نفر و آوارگی بیش از 20 میلیون تبعه این کشور شده است، با گذشت حدود 3 ماه از وقوع آن، هر روز ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد. یونیسف‌ در گزارشی‌ ضمن انتقاد از بی‌توجهی کشورهای دنیا به ویرانگرترین و مهیب‌ترین حادثه تاریخ 6‌دهه‌ای پاکستان، مشکل جدید آوارگان سیل‌زده را سرمای هوا اعلام کرده است و اینک جان سیل‌زدگانی را که همه هستی خود را در این واقعه طبیعی از دست داده‌اند، برودت شدید هوای این کشور، تهدید می‌کند.


سیل پاکستان و وضع مردم آواره آن، به حدی فجیع بود که چشمان مبارک ولی امر مسلمین جهان را در خطبه‌های نماز عید فطر، تر کرد.


آوارگان سیل، اینک با قطع امید از کشورهای غربیِ مدعی انسان‌دوستی و مجامع بین‌المللی، چشم به راه یاری 5/1 میلیارد مسلمان دنیا هستند تا مرهمی بر آلام آنها بنهند. البته سوای نگرانی‌ای که برای جان سیل‌زدگان 20 میلیونی وجود دارد، تاخت و تاز بی‌شرمانه و علنی آمریکا به این کشور و اقدامات تروریستی شبه‌نظامیان القاعده و طالبان، موجودیت این کشور 160 میلیونی را بشدت تهدید و اسلام‌آباد را آسیب‌پذیرتر کرده است. یعنی مثلث «حملات آمریکا»، «اقدامات تروریستی وهابیون» و «خشم طبیعت»، مردم ستم‌کشیده و مصیبت‌زده این سرزمین را احاطه کرده است.


مجله «نیوزویک» آمریکا چندی پیش به دلیل همین اوضاع پاکستانی‌ها اذعان کرد: «مردم پاکستان‌ با مشکلاتی که می‌تواند حتی یک ابرقدرت را از پای درآورد و حیات یک کشور را منهدم کند، روبه‌رو هستند.» رسانه‌های پاکستان هم با تشویش، اوضاع آینده این کشور را رصد کرده و معتقدند، برای آینده این کشور، باید نگران بود. کمک بيش‌ترکشورهای اسلامی و مسلمانان جهان به مردم سیل زده و گرفتار پاکستان، می‌تواند جلوی بسیاری از خطراتی را که این کشور را تهدید می‌کند، بگیرد.


با توجه به آنکه حد‌س‌هایی درباره قصد آمریکا نسبت به تسلط بر سلاح‌های هسته‌ای این کشور زده می‌شود، شایسته است، مسلمانان جهان با اتحادی فراگیر، جلوی خطر بزرگی که احساس می‌شود را بگیرند. جدای از این موضوع، امروز همان‌طور که رهبر بزرگوار و بصیر انقلاب فرموده‌اند، مساله اول دنیای اسلام، موضوع پاکستان است و باید انسان‌های مسلمان سیل‌زده را که خواهران و برادران ایمانی ما محسوب می‌شوند، یاری کرد. هرکس هر قدر می‌تواند باید به عنوان یک وظیفه، آنها را کمک کند.


این نکته را نیز نباید فراموش کرد که پدیده‌های طبیعی چون سیل، زلزله و آتشفشان ممکن است همان‌طور که پیش‌تر در کشور ما رخ داده، باز هم اتفاق بیفتد و آن روز، این ما هستیم که باید منتظر کمک دیگران باشیم؛ پس امروز به گونه‌ای عمل کنیم که فردا انتظار داریم.


با توجه به آنکه در آستانه هفته «ولایت» (اعیاد قربان تا غدیر) قرار داریم، شایسته است، مردم ایران، همین زمان را برای یاری بیشتر مردم سیل‌زده پاکستان غنیمت بشمارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها