کد خبر: ۶۹۲۲۴
زمان انتشار: ۱۷:۲۶     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
وبلاگ سرباز صفر جنگ نرم
به گزارش وبلاگستان 598، حسین ابراهیمی در وبلاگ سرباز صفر جنگ نرم نوشت:

یکی از جلوه ها و زیبایی های معنوی ماه مبارک رمضان ،در آمدن و آزاد شدن از اسارت شکم و شکم پرستی است تا اینکه بدانیم که ما می خوریم تا نیرو داشته باشیم و زندگی کنیم نه آنکه زنده ایم تا بخوریم! ؛با این تصور صحیح است که خوراک ما در راستای سلامت ،تنظیم می شود و حتی با این نیت که من می خورم که برای عبادت و بندگی خدا نیرو داشته باشم خوردن ما می شود عبادت اما هیهات از این دوره و زمانه!


اما افسوس که حتی برای این ماه با این اهداف الهی گاهی ملزومات مادی خاص و غیر لازم تصور شده است، به عبارت روشن تر ،نفس خیلی از ما که با یک دید دقیق و اخلاقی به شکم پرستی عادت کرده است برای خوردن در این ماه نیز خوراکی های ویژه و خوردن های ویژه ای را برای خود در نظر گرفته تا نخوردن های روزه داری به نحو احسن جبران و مرتفع گردد!!

اما در این سناریو نفسانی و شیطانی در ماه مبارک رمضان یکی از بازیگر های اصلی مرغ است همان پرنده ای که در السنه احادیث و اساتید طب سنتی به خنزیر پرندگان مشهور است و اطبا مضرات بسیاری را برای استفاده از آن بیان کرده اند اما انگار همچنان با یک جو مساعد بر موج جهالت و نفسانیت ما یکه تازی می کند.

ما باید خود را آزمایش کنیم که به چه اندازه ای اسیر شکم خود هستیم ،آیا اگر موقع افطار سفره رنگین آنچنانی نداشته باشیم اما آنچه که برای بدنمان مفید است و نیاز قوت و سلامت ما را براورده می کند در دسترس ما باشد باز هم حسرت می خوریم و اعتراض می کنیم؟ و اگر اینگونه است ایا این برخواسته از چیزی غیر از صفت مذموم شکم پرستی می باشد؟

تعجب آنجاست که با وجود همه این مطالب و مضرات گوشت مرغ و نیز وجود جایگزین های مناسب و بلکه بسیار مفید تر از آن ، کمیاب شدن و گران شدن این خوراکی لذیذ اما مضر بسیاری از ما را در ماه معنوی کنترل شکم و نفس به میدان اعتراض کشانده است؛پس در اینجا باید بگوییم درست است که در ماه مبارک دست و پای شیطان بسته است اما یک سرباز کوچک او به نام مرغ گاهی می تواند مسیر اصلاح ما را در ماه مبارک رمضان منحرف نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۷
۵
برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود چرا اینقدر مزخرف تحویل مردم میدهید میشود یکی از جایگزین های این به اصطلاح سرباز کوچک شیطان را نام ببرید که قابل خریدن باشد مردم به کدام ساز شما برقصند اگر در مملکت ما روزی آب نایاب شود به یقین امثال شما مزدوران آنرا هم با امثال این فلسفه های چرند تحریم خواهند نمود اما به قول شاعر که میگوید واعظان که این جلوه بر محراب ومنبر میکنند چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند با این بیانات حضرات عالی لابد رهبر هم شکم پرست است که هرگاه گروهی از مردم به دیدارشان میروند با آن زرشک پلو و مرغ معروف پذیرایی میشوند.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۹
۹
مشکل شما این است که باید مزدور باشید و مدام برای اینکه بتوانید خوش خدمتی خود را نشان دهید فلسفه های چرند برای توجیه بی کفایتی اربابانتان ببافید مگر فقط مرغ است که گران و نایاب شده است در این مملکت خراب شده آنچنان وضعیتی درست شده که اگر بخواهیم از حلال و طیبات مصرف نماییم باید متحمل گزاف ترین هزینه ها بشویم در حالی که رذایل و مفاسد با کمترین هزینه فراهم است اکنون مرغی که به گفته یکی از مسولین ذیربط 20 درصد آن به صورت مردار و میته بدست مردم میرسد و به قول شما خنزیر الطیور است نیز کمیاب شده است و تمامی جایگزین های آن نیز قیمت سرسام آوری دارند نظیر ماهی و امثالهم و مسئولین بیکفایت دست به دامن شما شده اند یا اینکه بی جیره و مواجب دست به اینچنین خوش رقصی های برای این آقایان میزنید لطفا دست از عوام فریبی بردارید من در طول مدت عمرم شاهد تبلیغات بسیار فروان و ساسیت های دروغی از جانب حکام بوده ام که برای توجیه اشتباهاتشان دست به دامن آن شده اند نظیر فرزند کمتر زندگی بهتر و الان دارند خلاف آنرا میگویند واقعا مردم به کدام ساز شما برقصند.
پاسخ
سامان
UNITED STATES
۲۳:۲۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۶
۶
مرغ شیطان است ، دارو نیاز مبرم بیماران شیطان است، آسایش ، رفاه ،مسکن ، غذا همه و همه چیز شیطان است اما برای مردم بد بخت ایران نه آقایان این منطق عصر حجریی است چه کسی به داد مردم ایران باید یرسد
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۳
۲
موش تو سوراخ جاش نمیشد جارو به دمش میبست .
نمیتونن قیمت مرغ رو بیارن پایین میگن ضرر داره آخه مجبورین دروغ تحویل مردم بدین.
(تمام این وبلاگ ها مال خود خبر گزاری هاست)
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۴
۳
مرغ محکی است برای کفایت مسولان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
امتحانی برای اسیران شکم .
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
دقبقا نشون بی لیاقتی مسئولین است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
۲
۲
اقا حسین ابراهیمی این نوع وبلاگ نویسی فقط با شکم پر ممکن است
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۱
۱
سلام این که مرغ ضرر داره خوب بله اما بی مدیریتی و رهاکردن و توجه نداشتن به مایحتاج مردم خیلی بده کسی که از مضرات بد مرغ میگه بد نیست بدونه شانه خالی کردن از بار مسولیت بسیار بدتره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها