کد خبر: ۶۹۳۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
در سايه تغافل مسئولان رسانه ملي، يكي از مبلغان صوفي مسلك از دريچه نقاب خود از عرفان‌هاي نوظهور و صوفي‌گري دفاع كرد.
به گزارش « ندای انقلاب » پنج شنبه هفته گذشته شبکه چهار سیما شاهد حضور تعجب برانگیز دکتر " ح الف ت " از فعالان فرقه منحرف دراویش گنابادی و از مریدان قطب این فرقه معروف به " مجذوب علیشاه " در برنامه " هزار و یک شب " برای تبیین موضوع عرفان‌های نوظهور بود!
وی که تحصیل کرده آمریکا و هم اکنون استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران می‌باشد با طرح این ادعا که مدارج سلوک نظری و عملی را طی کرده است، در تایید عرفان‌های نوظهور غربی از دریچه نقاب خود عنوان داشت: « اگرچه عرفان علوی (صوفی‌گری) بهترین نوع عرفان است ولی به نظر من این درست نیست که بگوییم آنچه تحت عنوان عرفان‌ در غرب ساخته می‌شود، غلط است، آنجا هم دنبال معرفت دینی هستند.»
این مبلغ صوفی مسلک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تعریض به سخنان مجری برنامه هزار و یک شب درباره عرفان،تصوف و درویش مسلکی اظهار داشت: « بحث تصوف، صوفی‌گری و درویشی را اساسا ما بصورت ظاهری داریم؛ بنابراین دین، عرفان‌نمایی و... را تسری ندهیم که عرفان خوب است و تصوف و درویشی بد است! بنده این را قبول ندارم. »
نکته جالب توجه اینکه این مرید فرقه دراویش گنابادی در تصدیق سخنان خود مدعی تایید تصوف و دراویش از سوی امام‌(ره) شده است.
شایان ذکر است این استاد اخراج شده از دانشگاه شیراز در روز ۱۱ خرداد ماه سال ۹۰ نیز در جریان برگزاری نشستی تحت عنوان " عرفان از دیدگاه امام‌(ره) " که در سرای اهل قلم برگزار شده بود، در سخنانی تامل برانگیز درباره حضرت امام خمینی(ره) چنین مدعی شد:«امام خمينیی(ره) شريعت و طريقت را لازمه عرفان مي‌دانستند و شرط نجات را وجود مرشد مطرح مي‌كردند. به‌كارگيري كلمات و اصطلاحات صوفيه در آثار و اشعار گوناگون امام خميني(ره)، اعتقاد ايشان را به عرفان صوفيه بازگو مي‌كند! »
با توجه به این اوصاف،حال مسئولان رسانه ملی پاسخ دهند که دعوت از چنین افراد معلوم‌الحالی برای تبین مسائل اعتقادی چه لزوم و مبنایی دارد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها