کد خبر: ۷۰۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۶ آذر ۱۳۸۹

شیعه آنلاین: مقامات امنيتى عربستان سعودى، پس از سه روز بازداشت، سرانجام حکم آزادى روحانى شيعى شيخ "حسن البقشى" که از اهالی شهر "الهفوف" از توابع استان شيعه نشين "الأحساء" است را صادر کردند.

گفتنی است نيروهاى امنيتى و وهابيون افراطى مستقر در مسجدالحرام، با مشت و لگدهاى خود به اين روحانى حمله ور شده و وى را به مرکز پليس مکه مکرمه برده بودند.

در همین راستا شاهدان عينى اعلام کردند: تعدادى از وهابیون افراطی که در ميان آنها چهره های سرشناس افراطی نیز بود به همراه نيروهاى امنيتى با حمله به این روحانی شیعی، وى را زير مشد و لگد خود قرار داده و سپس در حالى که از هوش رفته بود، او را براى بازجویی به مرکز پليس مکه بردند.

این شاهدان عینی در ادامه افزودند: بر اثر لگدهاى محکم و وحشيانه افراطيون وهابى، جاى جاى بدن شیخ "حسن البقشى" آسيب ديده است. علت مورد حمله قرار گرفتن وی این است که مي خواست نماز خود را در جوار مقام حضرت ابراهيم (ع) اقامه کند که وهابيون از اين کار او به خشم آمده و به سمت وى حمله ور شدند.

شایان ذکر است شیخ "البقشى" مدير یکی از کاروان های حجاج شیعی عربستان سعودی است و به همین دلیل تعداد زيادى از زنان کاروان، براى انجام مناسک حج در آن لحظه وى را همراهى مي کردند و شاهد این رفتار وحشیانه وهابیون بودند.

اين اقدام ددمنشانه و حیوانی وهابيون که در کنار حريم أمن الهى انجام شد، حالتى از وحشت و رعب را در ميان زنان اين کاروان به همراه داشت.

لازم به ذکر است در پی بازداشت این روحانی شیعی، از روز پنج شنبه گذشته تاکنون به امروز تعدادى از روحانيون سرشناس استان الأحساء آزادی وی بی وقفه تلاش می کردند. از جمله این روحانیون می توان به شيخ "توفيق العامر"، شيخ "موسى بوخمسين" و سيد "هاشم السلمان" اشاره نمود. تلاش های این روحانیون در نهایت به نتیجه رسید و شیخ "حسن البقشی" آزاد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها