کد خبر: ۷۰۲۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
تيم لرستاني تا هفته ششم رقابت‌ها از حوالي تهران و كرج دور نخواهد شد. حالا چه ميزبان باشد و چه ميهمان!
سايت گل- از هفته سوم ليگ برتر ايران ساعت 22:30 دوشنبه‌شب يك بازي در تهران برگزار مي‌شود و طي آن پرسپوليس براي دومين هفته متوالي در ورزشگاه آزادي به ميدان خواهد رفت. ديداري كه البته پرسپوليسي‌ها در آن ميزبان نيستند و اتفاقا اين عدم ميزباني به نفع سرخپوش‌هاي تهراني است!

ميزبان در ميهمان؛ ميهمان در ميزبان

گهر دورود اولين تيم لرستاني است كه توانسته جواز حضور در ليگ برتر ايران را به دست بياورد. اگرچه استان لرستان هنوز موفق نشده اولين ميزباني خود را در ليگ برتر تجربه كند. گهر، بازي خانگي هفته اول را در كرج برگزار كرد و هفته دوم هم در تهران ميهمان راه‌آهن بود. آنها تلاش زيادي كردند تا در اهواز ميزبان پرسپوليس باشند اما با درخواست‌شان موافقت نشد تا در ورزشگاه ازادي از حريف سرخپوش ميزباني كنند. يعني دقيقا در خانه حريف!

پرسپوليس در اولين بازي با خوش‌شانسي از سد نفت آبادان گذشت و در هفته دوم در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي اولين شكست فصلش را مقابل فجرسپاسي متحمل شد. از محروميت پرسپوليس از حضور تماشاگرانش هنوز يك جلسه باقي مانده اما با توجه به ميزباني گهر در اين بازي، پرسپوليسي‌ها مي‌توانند براي اولين بار در حضور هواداران خودي در ورزشگاه آزادي بازي كنند.

از دور و بر تهران تكان نخور

گهر دورود دو بازي اول خود را در كرج و تهران برگزار كرده. آنها بعد از بازي امشب در هفته چهارم هم بايد در تهران ميهمان پيكان باشند و در هفته پنجم در كرج از ذوب‌آهن پذيرايي كنند. با اين حساب تيم لرستاني تا هفته ششم رقابت‌ها از حوالي تهران و كرج دور نخواهد شد. حالا چه ميزبان باشد و چه ميهمان!

پرسپوليس بعد از دو بازي صاحب ركورد 100درصد امتياز از بازي‌هاي غيرخانگي و صفر امتياز از بازي‌هاي خانگي است! پيروزي در بازي امشب مي‌تواند كاركرد دوگانه‌اي براي سرخ‌ها داشته باشد. يعني هم روند امتيازگيري اين تيم در بازي‌هاي خارج از خانه را حفظ كند و هم طلسم امتياز نگرفتن در تهران را باطل كند. اين هم از خاصيت‌هاي ميهماني رفتن در خانه خودي است. گهر با بازيكنان گمنامش مي‌تواند خاطره تيم مس سرچشمه را در ليگ قبلي تكرار كند

خيبر يادت نره!

گهر تازه به سطح اول رسيده است. بنابراين پرسوليس- گهر سابقه رويارويي قبلي ندارند. براي پيدا كردن سابقه قبلي از رويارويي پرسپوليس با بقيه تيم‌هاي لرستاني هم سال‌هاي زيادي را بايد عقب‌نشيني كنيم اما در عوض به سوژه دندان‌گيري مي‌رسيم.

سال 1365 در اولين دوره جام حذفي فوتبال در سال‌هاي بعد از انقلاب و در رقابت‌هاي عجيبي كه همه استان‌هاي بزرگ و كوچك كشور يك نماينده شركت داده بودند، پرسپوليس به عنوان تنها نماينده تهران و خيبر خرم‌آباد به عنوان نماينده لرستان در مرحله يك‌چهارم نهايي به پست همديگر خوردند كه خيبر با پيروزي يك بر صفر و حذف نماينده تهران شگفتي‌ساز بزرگ اين رقابت‌ها شد. خيبر بعد از اين پيروزي تا فينال جام حذفي پيش رفت و در نهايت مغلوب ملوان و مرحوم قايقران شد.

گهري‌ها مي‌روند، او مي‌آيد

حدس زدن تركيب دو تيم كار بسيار سختي است. مانوئل ژوزه در پرسپوليس روزهاي اوليه آشنايي با بازيكنانش را سپري مي‌كند و بنابراين تركيب تيمش در هر بازي دستخوش تغييرات فراواني مي‌شود. ژوزه براي اين بازي ايمون زايد و غلامرضا رضايي را هم براي اولين بار در ليست 18نفره قرار داده اما اينكه تا چه حد به آنها بازي بدهد هنوز نامشخص است.

در نقطه مقابل، مهدي تارتار هم مثل دو بازي قبلي خود تغييرات زيادي در تركيب خود خواهد داشت. مهم‌ترين دلمشغولي گهر در حال حاضر كناره‌گيري ناگهاني حميدرضا فتحي كاپيتان اين تيم در دو بازي قبلي است كه دليلش براي كناره‌گيري هنوز اعلام نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها