کد خبر: ۷۰۲۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
بهمراه بحثی درباره "نهاد فرهنگی غذا"
شماره‌ 60 و 61 ماهنامه‌ «سوره» که هشتمین شماره از دوره جدید این مجله است، به جامعه‌ فکر و اندیشه عرضه شد.

به گزارش مهر، در این شماره می‌توانید درباره‌ موضوعات زیر مقالات و مصاحبه‌هایی را ببینید: «نقد سینما»، «آموزش علم‌شناسی در ایران» و «درباره دکتر مرتضی فرهادی» در مجله خبری، «تغذیه» در سبک زندگی با مطالبی چون: آیا غذا خوردن معانی مختلفی را در کنار هم برمی‌تابد؟، نهاد فرهنگی غذا، غذای سلوک و ....

«سیاست‌گذاری عمومی در ایران» که در بخش نظام اجتماعی به آن پرداخته شده و حاوی مطالب زیر است: آیا هر طور که بخواهیم می‌توانیم زندگی کنیم؟، جریان‌شناسی سیاست‌گذاری، التقاط ولایت مطلقه و مدیریت استراتژیک، چالش‌های فراروی فرایند سیاست‌گذاری ملی و ...؛ «عینیت» در بخش نظریه اجتماعی که: درباره‌ آفاقیت، تأویل عینیت، تلاش فکری دیلتای برای جمع عینیت‌گرایی و تاریخی‌گری و ... از جمله مطالب آن است.
 
همچنین «وضعیت تفکر در ایران امروز» که بخش تفکر این شماره با مطالبی چون: روزگار تلاش و تلاشی، ایران میانه‌ تفکر و فلسفه، ضرورت پرداختن به فلسفه‌ غرب و ... به آن پرداخته است.

«طراحی صنعتی» که در سایه‌ این موضوع می‌توانید مطالب زیر را در بخش هنر و ادب ببینید: نسبت طراحی صنعتی و هنر، سفسطه‌ی طراح و تخیل تکنولوژیک، مبادی و مبانی طراحی صنعتی با نگاهی به فرهنگ الهی و ....

«تاریخ جهانی» که موضوع این شماره‌ بخش تاریخ را با مطالب زیر به خود اختصاص داده است: در آوردگاه تاریخ، اطوار هستی در تاریخ، جهان تاریخ و تاریخ جهان، به سوی تاریخ قدسی، بی‌فرجامی تاریخ یا نافرجامی مورخ و...؛ «درباره‌ آثار دکتر خسرو باقری» و «اقتصاد اسلامی» به بهانه‌ میزگرد نقد کتاب «نظریه‌پردازی علمی اقتصاد اسلامی» در هفتمین شماره از ضمیمه‌ کتاب اسفار.
 
مطالب این شماره با مقالات و گفت‌وگوهایی از اساتید ذیل گرد آمده است: حکمت‌الله ملاصالحی، حسن دانایی‌فرد، سعید زیباکلام، عباس منوچهری، مهدی معین‌زاده، حسین کچویان، علی‌اصغر مصلح، ابراهیم فیاض، محمدرضا جوزی، نصرالله حکمت، کیومرث اشتریان، رضا منتظر، محمدعلی رجبی، محمدجواد صافیان، مسعود فراستی، عبدالمجید شریف‌زاده، منوچهر آشتیانی و ... .
 
در سرمقاله‌ این شماره با عنوان «در جست‌وجوی رسانه‌ای دیگر» حرف‌هایی زده شده است مبنی بر اینکه باید در شماره‌ بعد منتظر دوره جدیدی از مجله‌ «سوره‌ اندیشه» باشیم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها