کد خبر: ۷۰۶۱۷
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "النشره"، همزمان با آغاز هفته "حق ثابت" که ائتلاف چهاردهم فوریه برای درخواست حق تعیین سرنوشت و تاکید بر حق آزادی اسرا و بازداشت شدگان به این نام نهاده، مناطق مختلف بحرین شاهد تحرکات اعتراض آمیز است.

تشدید برخوردهای رژیم آل خلیفه با هدف مهار کردن انقلاب مردم نیز تشدید تحرکات مسالمت آمیز مردمی را به دنبال داشته است.

مزدوران رژیم آل خلیفه امروز تظاهرات مردم منطقه مهزه در جزیره ستره را سرکوب کردند.

شمار زیادی از اهالی این منطقه در حالی که پرچم بحرین را با خود حمل می کردند در این تظاهرات شرکت داشتند و با سردادن شعارهای ضد رژیم خواستار قصاص عاملان کشتار جوانانشان شدند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی بحرین با پشتیبانی نظامیان سعودی  با استفاده از گازهای سمی و اشک آور و  شلیک گلوله های ساچمه ای به تظاهرات کنندگان حمله ور شدند.

در پی حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات منطقه مهزه درگیری هایی بین تظاهرات کنندگان و نیروهای آل خلیفه روی داد و طی آن تظاهرات کنندگان بطری های آتش زا به سمت نیروهای رژیم پرتاب کردند.

نیروهای مزدور آل خلیفه همچنین در دیگر مناطق جزیره ستره با انقلابیون درگیر شدند.

مردم منطقه "النویدرات" در بحرین نیز علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی آن شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات بر ادامه انقلاب و اعتراضات خیابانی خود تا  سرنگونی رژیم دیکتاتوری آل خلیفه تاکیدکردند.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند کشورهای استکباری با هیچ قدرتی نمی توانند ملت بحرین را از اهداف خود در سرنگونی رژیم بازدارند.

این در حالی است که نیروهای رژیم آل خلیفه با شلیک گلوله های ساچمه ای، گازهای سمی و اشک آور و بمب های صوتی به سرکوب تظاهرات کنندگان پرداختند.

تظاهرات کنندگان نیز در حالی که شعار سرنگون باد حمد سر می دادند به سمت نیروهای رژیم بطری های آتش زا پرتاب کردند.

 تظاهرات منطقه "الدراز" بحرین نیز با شعار "راهکار ما مقاومت است" برگزار شد.

تظاهرات کنندگان تاکید کرد تنها راهکارشان در برابر رژیم ظالم و تجاوزات آن به مال و ناموس مردم فقط مقاومت است.

شماری از فعالان حقوق بشر  بحرین نیز در این تظاهرات شرکت داشتند.

شمار زیادی از نیروهای امنیتی نیز در محل برگزاری تظاهرات حضور داشتند و تلاش کردند تظاهرات کنندگان را متفرق کنند اما تظاهرات بدون هرگونه درگیری به پایان رسید.

مردم منطقه "الدیر" در بحرین نیز در حمایت از حق تعیین سرنوشت تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان که پرچم بحرین و پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه سردادند و خواستار سرنگونی حمد بن عیسی پادشاه این کشور شدند.

نیروهای بحرینی همچنین با شلیک گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای به تظاهرات کنندگان در مناطق دیگری از جمله "معامیر" و "بربار" یورش بردند.

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین از زخمی شدن ده ها تن از شهروندان در مانطق مختلف بحرین خبر داد و تأکید کرد نیروهای امنیتی از سلاح های جدید غربی استفاده می کنند که به مصدومیتهای شدید در بدن و پاهای شهروندان منجر می شود.

مسئولان جمعیت الوفاق افزودند نیروهای امنیتی تعداد زیادی از افراد مصدوم را بازداشت کرده اند.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه با بی اعتنایی به حرمت ماه مبارک رمضان برای بازداشت مخالفان به بیش از 300 خانه در مناطق مختلف بحرین یورش برده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها