کد خبر: ۷۰۶۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

وزير آموزش و پرورش ضمن عذرخواهي از بازنشستگان فرهنگي به علت توقف اجراي «بيمه طلايي بازنشستگان فرهنگي» استفاده از مزاياي بيمه طلايي را حق طبيعي اين قشر دانست و در عين حال گفت: از لحاظ قانوني امكان ادامه اجراي بيمه طلايي توسط آموزش و پرورش وجود ندارد، وگرنه قطعا اجرايي مي‌شد.

حميدرضا حاجي بابايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: آموزش و پرورش به خاطر معلمان بازنشسته پيشتاز اجراي بيمه طلايي بازنشستگان شد، در حالي كه اين موضوع ارتباطي به آموزش و پرورش ندارد و تنها از سر دلسوزي پيگير اين بيمه بوديم.

وي افزود: مقرر شده بود وزارت رفاه بخش زيادي از كارهاي مربوط به اين بيمه را انجام دهد و آموزش و پرورش نيز آماده هرگونه كمك و همكاري بود، اما چون بازنشستگان تحت پوشش وزارتخانه و سازمانهاي ديگري هستند، آموزش و پرورش كاري نمي‌تواند انجام دهد.

وزير آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان فرهنگي تحت پوشش بيمه تكميلي هستند و بر اساس تفاهم نامه مقرر شد اين مبلغ و مبلغ عائله‌مندي در اختيار بيمه ايران قرار بگيرد تا بيمه نقره‌اي بازنشستگان فرهنگي طلايي شود، اما آنها قرارداد را امضا نكردند، چرا كه ترجيح آنها براي انعقاد قرارداد با شركت بيمه آتيه سازان حافظ بود.

حاجي بابايي گفت: هر زمان كه سازمان بازنشستگي اعلام كند آمادگي اجراي بيمه طلايي بازنشستگان همچنان از سوي آموزش و پرورش وجود دارد.

حاجي بابايي ضمن عذرخواهي از همه بازنشستگان فرهنگي ادغان كرد: حق طبيعي اين افراد بهره‌مندي از مزاياي بيمه طلايي است اما از لحاظ قانوني امكان اجراي آن توسط آموزش و پرورش وجود ندارد وگرنه قطعا اجرايي مي‌شد.

وزير آموزش و پرورش گفت: همه تلاشم را براي اجراي اين بيمه انجام دادم، اما انجام نشد.

به گفته حاجي بابايي امسال ۱۵ هزار معلم بازنشسته مي‌شوند و با احتساب ۱۰ هزار معلم صعب‌العلاج، حدود ۲۵ هزار نفر از آموزش و پرورش خارج خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها