کد خبر: ۷۰۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۹ آذر ۱۳۸۹
حجت الاسلام و المسلمین شکروی مدیر اجرائی دفتر پژوهشهای فرهنگی که تحت اشراف حضرت علامه مصباح یزدی می باشد، در گفتگو با خبرنگار بی باک گفت: رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای در سخنرانی تاریخی 14 خرداد در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) مطالب مهمی را عنوان کردند که متاسفانه برخی با برنامه ریزی قبلی آنرا تبدیل به فرع کردند و حواشی آن روز تاریخی را بعنوان اصل در بوق و کرنا کردند.

به گزارش« بی باک »، حجت الاسلام شکروی،مدیر اجرائی دفتر پژوهشهای فرهنگی و مدير روابط عمومي و اطلاع‌رساني موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با انتقاد از شیوه برخی رسانه ها در پرداختن بیش از حد به حواشی مراسم روز 14 خرداد و عدم انعکاس صحیح و مطلوب سخنان مهم و حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در آن سخنرانی تاریخی مباحث و شاخص های مهمی را مطرح کردند که برخی تمام تلاش خود را نمودند تا آن سخنان در جامعه مطرح و پیگیری نشود. لذا با برنامه ریزی قبلی حواشی را بر اصل مقدم نمودند و با رسانه های وابسته به خود شروع به جنجال نمودند تا اذهان عمومی را منحرف کنند.

شکروی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی های خود مطالباتی را مطرح می کنند که وظیفه همگان پیگری سریع و تلاش بی وقته برای اجرائی کردن آنان می باشد و دفتر پژوهش ها نیز در این زمینه فعالیت های زیادی را انجام داده است.

وی همچنین پیرامون اهداف و فعالیت های دفتر پژوهش های فرهنگی ابراز داشت: دفتر پژوهش ها از سال 1379 تحت اشراف و با ریاست عالی حضرت علامه مصباح یزدی تاسیس شد.

ایشان در ادامه افزودند: ما در این دفتر دو هدف عمده را مدنظر داشته و آنرا دنبال کرده ایم اولی بحثی که بدنبال آن بوده ایم؛ شناسایی، جذب و سازماندهی نیروهای فکری و فرهنگی فعال در سراسر کشور بوده است و هدف دوّم ما پشتیبانی فکری و فرهنگی از آنها در حد توان می باشد.

مدیر اجرائی دفتر پژوهشهای فرهنگی همچنین گفت: دفتر تا کنون کارهای زیادی انجام داده است و نیروهای فعال فرهنگی خوبی را در سطح کشور جذب و رشد داده است.

حجت الاسلام شکروی پیرامون راهکارهای رسیدن به اهداف مورد نظر خود اظهار داشت: یکی از راهکارههای رسیدن به این اهداف، برگزاری نشست های سراسری فعالین فکری و فرهنگی می باشد لذا چندین سال است که هر ساله توسط دفتر پژوهش ها یک یا دو همایش در این زمینه برگزار می شود.

ایشان خاطر نشان کردند: دفتر پژوهش های فرهنگی تا کنون با دعوت از فعالین فرهنگی سراسر کشور، 12 همایش سراسری برگزار کرده است و در همین راستا سیزدهمین همایش سراسری با حضور بیش از 400 نخبه فرهنگی در روزهای آتی، یازدهم و دوازدهم آذرماه برگزار می گردد.

وی هدف کلی این همایش را پیگیری مطالب مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و تبیین و ترویج فرمایشات معظم له مطرح کردند.

مدیر اجرائی دفتر پژوهش های فرهنگی، همچنین موضوع همایش را شاخص های خط امام (ره) عنوان نمودند.

ایشان درباره اساتید و سخنرانان اصلی این همایش گفت: یکی از مقامات عالی امنیتی کشور بعنوان اولین سخنران این همایش در صبح روز پنج شنبه به سخنرانی می پردازند و حضرت آیت الله کعبی، عضو محترم خبرگان رهبری دیگر سخنران روز پنج شنبه این همایش می باشند و در روز جمعه حضرت علامه مصباح یزدی و جناب آقای دکتر الهام در این همایش به ایراد سخنرانی می پردازند.

حجت الاسلام شکروی، دبیر همایش درباره جزئیات برنامه ها و محورهای همایش مذکور اظهار داشت: این همایش در قالب 3 کمیسیون برگزار می شود که آقایان دکتر بی ریا، دکتر رهنمایی و دکتر نوروزی، ریاست هر یک از کمیسیونها را بر عهده دارند.
وی محورهای مباحث کمسیون ها را به شرح ذیل اعلام کرد:

الف- کمسیون شاخص های خط امام و جهت گیری های اصلی انقلاب
موضوعات مورد بحث در این کمیسیون عبارتند از:

1. ترویج اسلام ناب (اعتقاد به ولایت فقیه، توجه به مستضعفان و محرومان و...)
2. اقبال و ادبار دشمن، ملاک تشخیص حق و باطل
3. اطمینان به وعده الهی
4. اصل رعایت تقوی
5. جهانی بودن نهضت
6. حال فعلی، ملاک قضاوت در مورد اشخاص
7. اعتقاد، اعتماد و احترام قلبی به مردم
8. جمهوری اسلامی ایران، مظهر حاکمیت اسلام
9. مبارزه با استکبار، اساسی ترین مسئله در جمهوری اسلامی
10. مکتب اسلام، ملاک و معیار جاذبه و دافعه
11. حرکت در جهت کسب رضایت الهی
12. اصل محاسبات معنوی( پرهیز از غرور و ریا)

ب- کمسیون صیانت از شاخص های خط امام
موضوعات مورد بحث در این کمیسیون عبارتند از:

1. آشنایی با راه امام و عمل به آن
2. استقامت در برابر استکبار جهانی
3. شناخت فتنه های داخلی و خارجی
4. پذیرش اصول امام به عنوان تنها محور وحدت ملی
5. لزوم پاسداری از ولایت مطلقه فقیه
6. جدا نکردن شخصیت امام از اصول او
7. ترویج دین و دینداری
8. احیای قدرت و عزت اسلامی در دنیا
9. ایجاد بستر افزایش رویش ها
10. تشخیص خودی از غیر خودی

ج- کمسیون علل انحراف از شاخص های خط امام
موضوعات مورد بحث در این کمیسیون عبارتند از:

1. دنیا گرایی
2. تزلزل در بنیادهای اعتقادات دینی
3. جهالت و غفلت
4. باندبازی و سیاست بازی در سطح مسئولان
5. تحجر و خودباختگی و مرعوب شدن در مقابل تبلیغات دشمن
6. ضعف در تولی و تبری
7. القاء تفکر (پایان خط امام)
8. گرایش به تفکرات غربی( از جمله دموکراسی غربی، لیبرالیسم، توسعه های غربی و ...)
9. لغزش خواص
10. عدم پایبندی خواص به قوانین
11. نفوذ غیر خودی ها در سطح مسئولیت های نظام
12. عدم درک درست از مواضع امام
و...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها