کد خبر: ۷۱۲۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۵۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع معظم تقليد با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی همانند آمریکا و انگلیس با یکدیگر علیه سوریه متحد شده‌اند، گفت: در حال حاضر جنگ احزاب دیگری در جریان است و سوریه در برابر کشورهای مستکبر دنیا قرار گرفته است.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو ، آیت الله مکارم شیرازی امروز در مراسم پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در جنگ احزاب فرشتگان الهی  به یاری پیامبر(ص) و یارانش آمدند، اظهار داشت: در این جنگ تمام مخالفان اسلام از قبایل مختلف در برابر پیامبر(ص) با یکدیگر متحد شده و جلوی اسلام صف آرایی کردند.
 
وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی همانند آمریکا، انگلیس، اسرائیل، عربستان، ترکیه و قطر با یکدیگر علیه سوریه متحد شده اند، گفت: در  حال حاضر جنگ احزاب دیگری در جریان است و سوریه در برابر کشورهای مستکبر دنیا قرار گرفته است.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه جنگ احزاب در دوران هشت سال دفاع مقدس تکرار شد، گفت: طبق قرائن و شواهد علاوه بر صدام بسیاری از کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای عربی به کمک صدام آمده و در مقابل ما صف آرایی کردند.
 
مکارم شیرازی محرک جنگ احزاب در صدر اسلام و جنگ تحمیلی را بنی اسرائیل دانست و تصریح کرد: این وجه تشابه بین این دو جنگ وجود دارد که محرکشان بنی اسرائیل بود که به لطف خدا با وجود مشکلات بسیاری که برای ما وجود داشت به پیروزی رسیدیم.
 
وي با ابراز امیدواری از اینکه سوریه در این جنگ احزاب پیروز خواهد شد، خاطرنشان کرد: اصلاحات در کشور سوریه باعث تداوم حکومت می شود؛ ولی گروه های ترویستی که به کشتار مردم بی گناه در این ماه ضیافت الهی می پردازند، باید محکوم و از اقداماتشان جلوگیری به عمل آید.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه همه باید برای ایجاد امنیت در سوریه تلاش کنند، بیان داشت: در خبرها آمده است که 50 هزار نفر علاوه بر ارتش سوریه در مقابل گروه های تروریستی صف آرایی کرده اند که بسیار خوب ارزیابی می شود.
 
 مکارم شیرازی با بیان اینکه باید با تدبیر اعمال و رفتار خود را به ائمه معصومین(ع) بخصوص امام حسن مجتبی(ع) نزدیک کنیم، گفت: حضرت در هنگام عبادت از خوف خدا بدن شان می لرزید و با تمام وجود به عبادت و راز و نیاز با حضرت حق تعالی می پرداخت.
 
وي درس گرفتن از سیره و روش زندگی امام حسن(ع) را مفید ارزیابی کرد و تصریح کرد: صبر، حلم و بردباری از ویژگی های بارز این امام همام بوده است که همه باید دنباله رو سیره و منش ایشان باشیم.
 
این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی افراد در جامعه به خاطر مسائل کوچکی با یکدیگر درگیر می شوند، اظهار داشت: ما که شیعه هستیم، باید شیعه بودن خود را در عمل اثبات کرده و آستانه تحمل خود را در برابر مسائل کوچکی که در جامعه اتفاق می افتد بالا ببریم تا از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آوریم.
 
مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه برای رسیدن دین امروزی به دست ما تلاش ها و زحمات بسیاری از جانب پیامبر(ص) و ائمه(ع) صورت گرفته است، بيان داشت: اسلام ارزان به دست نیامده است و از صدر اسلام مشکلات و مصائب بسیاری برای مسلمانان به وقوع پیوسته تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها