کد خبر: ۷۳۲۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
عصر امروز: روز گذشته زلزله ای به مقیاس ۶.۲ ریشتردر مناطق شمال غربی کشور روی داد که بیشترین خرابی ها را در شهرهای ورزقان،اهر، کلیبر و هریس در پی داشت و متاسفانه به کشته شدن تعداد زیادی از هموطنانمان منجر شد.

خبر این زمین لرزه در کانال های مختلف سیمای جمهوری اسلامی پخش شد ، و به صورت زیر نویس در شبکه خبر گزارش نیز به صورت متناوب ارسال می شد . 

در مراسم شب قدر نیز وعاظ و مداحان در غم از دست دادن هموطنانمان ، به این اتفاق مهم اشاره کرده اند و به همراه مردم برای بازماندگان طلب صبر و اجر کردند.

هرچند اطلاع رسانی این رویداد تلخ از شبکه های مختلف خبری صورت پذیرفت اما متاسفانه جوسازی رسانه های اصلاحات، در مورد زلزله شمال غرب کشور، به صورت هدف دار آغازشد. و برخی سایت های وابسته به این جریان مدعی شدند که رسانه ملی به موضوع زلزله نپرداخته  و سکوت کرده است . 

این در حالی است که علاوه بر همه بخشهای خبری صدا وسیما که از اخبار ساعت ۱۹ شبکه ۱ آغاز شد و تا اخبار ساعت ۱ بامداد شبکه خبر ادامه یافت و در ادامه نیز ویژه برنامه های سحر به طرق مختلف به ابعاد این حادثه اشاره کردند و به صورت شایسته این موضوع را مورد توجه قرار داده بودند . 

اینکه مردم در شمال غرب کشور داغدیده اند و نیاز مبرم به کمک های مادی و معنوی دارند نکته مسلمی است اما نوع پرداخت رسانه های اصلاح طلب این شائبه را ایجاد کرده است که گردانندگان این سایتها ظاهرا قصد دارند به بهانه زلزله اقدام به سو استفاده از احساسات هم وطنانمان و زنده نمودن جریان های قومیتی در کشور نمایند.

این شائبه آنجایی تقویت می شود که علی رغم دستور هیئت دولت مبنی بر بسیج امکانات برای کمک به زلزله زدگان و اطلاع رسانی مداوم خبرگزاری های دولتی از تعداد کشته شدگان، مناطق آسیب دیده، عملیات امداد، اقلام مورد نیاز و... ؛ مواردی از این قبیل تا این لحظه هیچ بازتابی در این سایتها نداشته است و در عوض سایت "ع" گزارشی را منتشر کرده و در یک بررسی کارشناسانه! و ضروری! به این نتیجه رسیده که چهار روزنامه از روزنامه های کشورمان این زلزله را تیتر یک خود نکرده اند.

سایت "ا" نیز که مدتی است تلاش می کند تا در سیاه نمایی جای خالی سایت های فیلتر شده 
وابسته به اصلاح طلبان را پر کند، ترجیح داده خبر تلاش تیم های امدادی و نیز پرسنل زحمت کش و ایثارگر هلال احمر را رسانه ای نکند و به جای آن، فرماندار فلان شهرستان را "پروازی" بخواند. گویی که پروازی بودن فرماندار باعث وقوع زلزله شده است!

نکته تاسف برانگیز آنجاست که رسانه های اصلاح طلب در چنین شرایطی نیز دست از سیاسی کاری های مرسوم خود که عمدتا نیز در تضاد با منافع ملی است برنداشته و به جای اطلاع رسانی صحیح سعی در سو استفاده از احساسات مردم داغدار شمال غرب کشور دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها