کد خبر: ۷۳۵۷۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
مدير فني تيم ملي تکواندوي کشورمان گفت: کسب يک مدال نقره در مسابقات تکواندوي المپيک لندن براي ما هم راضي کننده نيست با اين حال بهتر است انتقادات از ملي پوشان تکواندوي ايران منصفانه باشد.
  هادي ساعي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان مطلب فوق افزود: اين دوره از مسابقات تکواندوي المپيک با شگفتي‌هاي زيادي همراه بود و خيلي از معادلات بهم خورد که نشان دهنده سطح فني بالاي مسابقات است.

وي در ادامه افزود: تيم دو نفره ايران در بخش مردان مسابقات تکواندوي المپيک 2012 لندن به يک مدال نقره دست يافت که در مقايسه با تعداد نفرات اين تيم نمي‌توان از آن به عنوان نتيجه ضعيف ياد کرد. انتظار بيشتري از ملي‌پوشان تکواندوي ايران داشتيم و کسب يک مدال نقره توسط آنها در لندن براي ما هم راضي کننده نيست.


مدير فني تيم ملي تکواندوي ايران ادامه داد: بدون شک در آينده‌اي نزديک در نشستي با حضور کارشناسان به دقت نتايج و عملکرد ملي پوشان خود را بررسي کرده و دلايل کسب نتيجه ضعيف در المپيک لندن را شفاف اعلام خواهيم کرد.


ساعي در مورد مبارزات يوسف کرمي و نوع مبارزات او گفت: يوسف در تمرينات آماده سازي صبح روز مسابقات خيلي سرحال و قبراق پا مي‌زد به طوري که نمي‌توانستم "ميت" را جلوي ضرباتش کنترل کنم.


وي تاکيد کرد: ما از کرمي انتظار چنين مبارزاتي را نداشتيم اما بهرحال اين اتفاق براي هر ورزشکاري ممکن است رخ دهد. اين اتفاق مختص به يوسف کرمي نبوده و براي خيلي از ورزشکاران در همين مسابقات به وقوع پيوست.


 مديرفني تيم ملي تکواندوي کشورمان افزود: در ميدان بزرگي چون المپيک که جو سنگيني حاکم است وجود 20 درصد استرس براي ورزشکاران قابل قبول است اما فکر مي‌کنم کرمي بالاي 50 درصد استرس داشت و همين موضوع باعث افت او شد و نتوانست از توانايي‌هايش بهره ببرد.


دارنده سه مدال المپيک به کسب مدال نقره باارزش محمد باقري معتمد در المپيک هم اشاره کرد و گفت: متاسفم که برخي از دوستان اين مدال باارزش و پراهميت را "کثيف" ناميده‌اند. اين مدال دل 70 ميليون ايراني را شاد کرد. واقعا اين درست نيست که از روي غرض و بي‌مهابا به قهرمانان خود بتازيم. بهتر است بادقت عملي بيشتر و با رعايت انصاف انتقاد کنيم.


مدير فني تيم ملي تکواندوي کشورمان تصريح کرد: من نمي‌گويم کسي انتقاد نکند، هر کارشناسي اين حق قانوني را دارد که براساس برداشت‌هاي خود انتقاد کند اما حرف من اين است که صادقانه، با رعايت انصاف و سازنده انتقاد کنيم، نه اينکه چشم‌ها را بسته دست به تخريب قهرمانان خود بزنيم و از دروغ گفتن هم هيچ ابايي نداشته باشيم.


ساعي در پايان گفت: در همين مسابقات "لوپز"، "بحري"، "سارمينتو"، کره‌اي‌ها و خيلي ديگر از قهرمانان صاحب نام جهان باخته و حذف شدند. آيا آنها هم با قهرمانان خود چنين برخورد مي‌کنند؟


قابل ذکر است رقابت‌هاي تکواندوي در بازي‌هاي المپيک 2012 لندن با قهرماني تيم اسپانيا به پايان رسيد و تيم ايران با تک مدال نقره محمد باقري معتمد به کار خود پايان داد.



 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها