کد خبر: ۷۷۱۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
يكي از مجلات وابسته به جريان شبه روشنفكري به تجليل از وابستگان دربار پهلوي و معاندين انقلاب اسلامي پرداخته است.
کیهان، فصلنامه «نقد و بررسي كتاب تهران» در آخرين شماره خود و در حاشيه معرفي يك كتاب از علي اصغر اميراني(روزنامه نگار جاسوس وابسته به دربار پهلوي) تمجيد كرده است و در معرفي اين جاسوس نشان دار انگليسي آورده است: «بزرگترين عشق زندگي اش از آغاز، انتشار يك مجله خواندني و بعد نوشتن مقاله هاي انتقادي بود. جز اينها هيچ جاه طلبي نداشت. او هيچگاه شغل دولتي قبول نكرد.»
در معرفي اين عنصر وابسته اشاره اي به ارتباط او با ميس لمبپتون جاسوس معروف انگليسي و سفارتخانه هاي غربي پس از كودتاي 28 مرداد نشده است. ارتباط او با سفارتخانه آمريكا چنان بود كه در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسي از او به عنوان رابطين خوب آمريكا ياد شده است. همچنين «ميس آن لمبپتون» جاسوس انگليسي در خاطرات خود علي اصغر اميراني را به عنوان منبع اطلاعاتي و خبرچين معرفي مي كند كه براي انجام خدمات ويژه! دستمزد و مقرري ماهانه از سفارت انگليس دريافت مي كرده است.
علي اصغر اميراني كه مدير مسئول مجله خواندنيها بود، با انتشار اين مجله در دوره اعتصاب مطبوعات در سال 57 قصد شكستن اعتصاب مطبوعات را داشت. وي حتي در هفتم بهمن ماه 57 و در آستانه بازگشت حضرت امام خميني(ره) كه سقوط رژيم ستمشاهي اجتناب ناپذير مي نمود طي سرمقاله اي براي فرار محمدرضا پهلوي از ايران مرثيه سرايي مي كند.
اميراني پس از انقلاب نيز به دشمني با جمهوري اسلامي پرداخت چنان كه فعاليت هاي خائنانه او موجب بازداشت و محاكمه و اعدام وي شد. جالب اين كه مجله نقد و بررسي كتاب تهران در اين باره نيز تلاش مي كند با ايجاد خدشه در رأي دادسراي انقلاب اسلامي چهره موجهي از اين جاسوس نشان دار ارائه كند. اين مجله تا آنجا پيش مي رود كه حزب توده ايران و جريان چپ را عامل اعدام اميراني معرفي مي كند تا از او چهره اي ضد مذهبي و طرفدار مردم ترسيم كند.
مجله «نقد و بررسي كتاب تهران» به سردبيري «هرمز همايون پور» و توسط جمعي از فعالان «انتشارات فرزان روز» منتشر مي شود و چهره هايي مانند داريوش آشوري (نويسنده صهيونيست) و... به صورت دائم با آن همكاري مي كنند.
گفتني است نقد و بررسي كتاب تهران با انتشار مقالاتي از مطبوعات خارجي به معرفي و ترويج كتاب هاي «كاندوليزا رايس» و «بيل كلينتون» پرداخته است. اين سياستمداران آمريكايي در كتابهايشان تلاش مي كنند چهره غيرقابل شكستي از آمريكا ترسيم نمايند و سرپوشي بر سياست هاي غلط كاخ سفيد در زمان حكمراني شان بگذارند.
«هرمز همايون پور» صاحب امتياز و مدير مسئول مجله نقد و بررسي كتاب تهران مدير انتشاراتي «كتاب روشن» و از كارمندان برجسته انتشارات فرانكلين وابسته به سفارت آمريكا در سالهاي ستمشاهي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها