کد خبر: ۷۷۳۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
نيويورك تايمز از برگزاري بزرگترين مانور خاورميانه در خليج فارس و استقرار سيستم دفاع موشكي آمريكا در قطر خبر داد.
ایسنا، روزنامه نيويورك تايمز در مقاله‌اي نوشت كه بزرگترين مانور تاريخي خاورميانه اواخر ماه جاري ميلادي با حضور 25 كشور جهان از جمله آمريكا در خليج فارس برگزار مي‌شود.

به نوشته اين روزنامه، مانور مذكور بر مين‌روبي خليج فارس تمركز دارد و پيامي قوي به ايران است مبني بر اينكه ائتلاف بين‌المللي بوجود آمده در جهان به هيچ وجه اجازه نخواهد داد تا تنگه هرمز بسته شود.

اين روزنامه همچنين فاش كرد: واشنگتن اقدامات خود را براي ايجاد سامانه راداري دفاع موشكي در قطر افزايش داده و قرار است اين سامانه در ماه‌هاي آينده به طور رسمي فعاليت‌هاي خود را در اين كشور حوزه خليج (فارس) آغاز كند.

اين سامانه دفاعي به همراه دو سامانه دفاع موشكي ديگر كه در تركيه و سرزمين‌هاي اشغالي نصب شده‌اند هر نوع فعاليت موشكي در منطقه را به طور دقيق پوشش خواهند داد.

به نوشته نيويورك تايمز، سامانه دفاع موشكي جديد آمريكا در قطر هر نوع فعاليت موشكي ايران اعم از هسته‌اي و غيرهسته‌اي را زير ذره‌بين قرار خواهد داد.

در بعد سياسي نيز نيويورك تايمز اعلام كرد كه باراك اوباما رييس‌جمهوري آمريكا، قصد دارد سخناني بسيار مهم خطاب به مسوولان ايراني ايراد و در آن خط قرمزها را مشخص كند.

نيويورك تايمز به نقل از منابع آمريكايي نوشت: هم اكنون بر سر متن سخنان باراك اوباما ميان مقامات كاخ سفيد اختلاف وجود دارد چرا كه برخي‌ها خواستار سخنان شديداللحن و قطعي باراك اوباما خطاب به ايران هستند و برخي ديگر ملايم‌تر بودن اين سخنان را به نفع آمريكا و اسراييل مي‌دانند.

برخي مشاوران رييس‌جمهوري آمريكا خواهان اين هستند كه سخنان وي اين اطمينان را به مقامات رژيم صهيونيستي بدهد كه به طور يك‌جانبه در خصوص برنامه هسته‌اي ايران اقدامي انجام ندهند و به همين خاطر بايد سخنان اوباما از بازدارندگي لازم برخوردار باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها