کد خبر: ۷۷۵۹۸
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۱۵ شهريور ۱۳۹۱
يك مثل قديمي هست كه مي‌گويد، پول خوشبختي نمي‌آورد و مصداق اين مثل، اين روزها كريستيانو رونالدو است كه در بازي رئال مادريد با گرانادا كه تيمش صفر- 3 پيروز شد، باوجود زدن دو گل از خود هيچ شادماني نشان نداد.

به گزارش رجانیوز، گفته مي‌شد اين كار او حسادت به اينيستا بابت بردن جايزه بهترين بازيكن اروپا در فصل قبل است؛ ولي خود او اين مطلب را انكار كرد و آن را ناشي از «مسائل حرفه‌اي» خواند اما تازگي‌ها رسانه‌هاي اسپانيا اين به اصطلاح «مسائل حرفه‌اي» را فاش كرده‌اند و گفته‌اند ناراحتي او به علت مبلغ كم دستمزدش در اين تيم است و اين كار بازيكن پرتغالي را نكوهش كرده‌اند.

ماركا تيتر زده «رونالدو، ديگر بس است.» و او را براي ناآرام ساختن جو باشگاه ملامت كرده. ال موندو هم اين تيتر را انتخاب كرده: «خوش تيپ، پولدار و غمگين» كه طعنه‌اي است به حرف‌هاي گذشته رونالدو كه زماني گفته بود من «خوش تيپ، پولدار و بهترين بازيكن جهان هستم.» 

روزنامه انگليسي سان گزارش داده رونالدو 27 ساله اكنون 6/9 ميليون پوند در سال دستمزد مي‌گيرد اما دولت اسپانيا، 4/2 ميليون پوند از اين ميزان را بابت ماليات كم مي‌كند و در عمل 2/7 ميليون پوند بيشتر براي اين بازيكن باقي نمي‌ماند و او دوست دارد قرارداد جديدي با رئال مادريد ببندد كه از آن بتواند هر سال 25 ميليون پوند عايدي داشته باشد.
 
مشكل رئال از اين قرار است كه ميزان ماليات‌ها در اسپانيا از 24 درصد به 52 رسيده و رونالدو براي اينكه در سال 12 ميليون پوند درآمد داشته باشد، بايد حقوقي برابر25 ميليون پوند داشته باشد يعني 480 هزار پوند در هفته. 
 
رونالدو از ماه ژانويه منتظر مذاكرات براي امضاي قرارداد جديد است اما به نظر مي‌رسد سران رئال حاضر به پرداخت اين دستمزد نيستند، علي الخصوص كه قانون بازي جوانمردانه مالي يوفا قرار است در دو سال آينده اجرا شود. رونالدو هنوز درخواست رسمي براي مبلغ قراردادش ارائه نكرده اما وكلاي رونالدو بر اين باورند كه با مبالغي كه ليگ چين به بازيكناني مثل نيكلا آنلكا و ديديه دروگبا مي‌دهد، بايد مبلغ قرارداد او بسيار بيشتر از مبلغ كنوني باشد.
 
روزنامه سان مبلغ فسخ قرارداد او را 791 دلار و ديلي ميل 100 ميليون پوند ذكر كرده اما حالا با ناآرامي‌هاي رونالدو بعيد نيست او در تابستان سال بعد از برنابئو برود و تيم‌هاي ثروتمندي مانند منچسترسيتي، چلسي، منچستر يونايتد و پاري سن ژرمن از حالا براي او دندان تيز كرده‌اند. هرچند انتظار نمي‌رود مادريدي‌ها به اين راحتي بازيكني كه در سال 2009 او را با مبلغ نزديك به 80 ميليون پوند به خدمت گرفته اند، رها كنند.
 
بنابراين اين جنگ خواسته هاست و رونالدو از حالا اين جنگ را آغاز كرده، اگر چه ممكن است به بهاي خشم هوادارن، هم تيمي‌ها و فلورينتينو پرس، رييس باشگاه تمام شود.
 
دعواي رونالدو تنها بر سر مسائل مالي نيست و در رختكن مادريدي‌ها هميشه بين پرتغالي زبان‌هاي اين تيم، رونالدو، پپه، مارسلو و فابيو كوئنترائو و همچنين اسپانيايي‌هايي مثل ايكر كاسياس و سرخيو راموس جروبحث وجود دارد. دو بازيكن آخري ساكت ننشسته‌اند و قضيه درگيري‌شان با رونالدو را به ژوزه مورينيو گفته اند، مطلبي كه اين مربي پس از شكستشان به ختافه، آن را رسانه‌اي كرد و بحث‌هاي زيادي برانگيخت.
 
رسانه‌هاي اسپانيا گفته‌اند كه رونالدو چند روز پيش با پرس ديداري داشته و به او گفته از شرايطي كه در رختكن رئال وجود دارد راضي نيست و گفته تصميم دارد باشگاه را ترك كند اما كاكا كه سرآخر در برنابئو ماندني شد از اين بازيكن حمايت كرده و گفته هم تيمي‌هايش از او همه گونه حمايتي مي‌كنند: «رونالدو مي‌داند تيم از او حمايت مي‌كند، مهم اين است كه او خوشحال است چون بازيكن مهمي براي رئال به شمار مي‌آيد. همه ما از او حمايت مي‌كنيم.» 
 
سران مادريد اشاره كرده‌اند كه در شرايط بد اقصادي حال حاضر در اسپانيا كه سياست‌هاي رياضتي اجرا مي‌شود و درصد بيكاري تا اين حد بالا است، اين خواسته رونالدو بسيار تحريك آميز و به دور از انصاف است و اضافه كرده‌اند با خواسته رونالدو موافقت نمي‌كنند.
 
رونالدو فصل پيش براي رئال 46 گل در ليگ زد و تا به حال در 149 بازي كه براي اين تيم انجام داده، 150 گل به ثمر رسانده اما در اين فصل آن شروع توفاني فصل پيش را نداشته و در بازي با والنسيا و شكستشان برابر ختافه، از حد معمول پايين‌تر بود.
 
مادريد در ژانويه گذشته با حضور رونالدو، وكيل رونالدو ژرژ مندز، پرس و مدير تجاري تيم، خوسه آنخل سانچس قرارداد جديدي پيشنهاد داده؛ در ماه ژوئن رونالدو به ماركا گفته بود: «مي خواهم به بازي‌ام در اينجا خاتمه دهم اما اين به افراد ديگري بستگي دارد.» 
 
رونالدو همراه با پپه، به تيم ملي پرتغال پيوسته اما او از ناحيه ران مصدوم است و تاكنون با اين تيم تمرين نكرده و احتمالا تمرين‌هايش را از امروز از سر مي‌گيرد. تيم ملي پرتغال روز جمعه در لوكزامبورگ به ديدار تيم ملي اين كشور مي‌رود و چهار روز بعد در براگا ميزبان جمهوري آذربايجان است. به نظر مي‌رسد اينكه پول هميشه خوشبختي نمي‌آورد، اين بار درست از آب درآمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها