کد خبر: ۷۷۷۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
مربي تيم ملي وزنه‌برداري ايران گفت: مدال طلاي سيامند رحمان هم براي وزنه‌برداري هم براي کل کاروان ايران اهميت زيادي داشت.
علي اصغر رواسي پس از رکوردشکني و کسب مدال طلاي پارالمپيک توسط سيامند رحمان اظهار داشت: رقابت بسيار خوبي بود. وزنه‌هايي که براي رحمان انتخاب کرديم 100 درصد به دنبال مدال بوديم. چون اين مدال هم براي وزنه‌برداري هم براي کل کاروان اهميت زيادي داشت. دوست نداشتيم کاري کنيم که حتي يک درصد شانس مدال را از دست بدهيم.

وي در مورد نزدن وزنه 301 کيلوگرمي توسط رحمان گفت: او بيش از حد به ابراز احساسات تماشاگران ايراني در سالن پاسخ داد و وزنه سنگيني را انتخاب کرد. جو سالن روي او تأثير منفي گذاشت و همين باعث شد که نتواند اين وزنه را بزند در حالي که او در تمرينات 310 کيلو را به راحتي مهار کرده بود.

مربي تيم ملي وزنه‌برداري تأکيد کرد: براي ما در درجه اول طلا مهم بود و رکوردشکني در درجه دوم قرار داشت. رکورد را مي‌توان در هرجاي ديگر شکست اما طلاي المپيک را هر 4 سال يکبار مي‌توان کسب کرد.

رواسي در پاسخ به اين سؤال که چرا رحمان براي بار چهارم حاضر نشد که رکوردشکني کند، گفت: قانون با اين موضوع مخالف است. قانون مي‌گويد نبايد وزنه‌برداري که مي‌خواهد رکوردشکني کند 10 کيلو با وزنه قبلي‌اش اختلاف داشته باشد در حالي که رحمان 280 کيلو را زده بود و ما مي‌خواستيم 301 کيلو را آزمايش کنيم که اين مقدار با 10 کيلو قانوني مغايرت داشت.

مربي تيم ملي وزنه‌برداري در مورد برنامه‌هاي آينده وزنه‌برداري گفت: هفته آينده برنامه‌اي براي استعداديابي جوانان در مشهد داريم که بايد وزنه‌برداران جوان را آزمايش کنيم اگر بخواهيم تعلل کنيم وزنه‌برداري قدرت کوبندگي خود را از دست خواهد داد.

وي در پاسخ به اين سؤال که براي پارالمپيک 2016 چه تعداد از ورزشکاران حال حاضر مي‌توانند حضور پيدا کنند، عنوان کرد: در حال حاضر 2 تن از وزنه‌برداران قادر به ادامه همکاري نيستند و بايد به جوانان فرصت دهيم از حالا هم مشخص نيست که چه کساني مي‌توانند در 2016 برزيل وزنه بزنند.

رواسي در پايان گفت: اين اولين قهرماني وزنه‌برداران جانبازان و معلولين ايران در پارالمپيک است البته تيم ما پيش از اين قهرمان جهان شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها